۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۱۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

فعالیت های دینی مساجد با حضور روحانیت رونق می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امام جماعت را مهم ترین رکن مساجد معرفی کرد و با بیان این که فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد بدون حضور روحانی ابتر باقی خواهند ماند، گفت: ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

 

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به این که مساجد مهم ترین پایگاه معنوی در بسط و گسترش اسلام ناب محسوب می شوند، گفت: مساجد در تاریخ اسلام همواره پایگاهی مستحکم برای دفاع از ارزش های ناب دینی بوده است.


وی با بیان این که مساجد می‌توانند مکانی مناسب برای جذب بسیاری از جوانان و عامل بازدارنده از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی باشند، افزود: باید زمینه‌های حضور پرر نگ مردم به ویژه جوانان را در مساجد فراهم کنیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از مساجد به عنوان سکوی پرش انسان به سوی کمال و سعادت یاد کرد و گفت: حضور در مساجد می تواند زمینه رشد معنویت انسان را فراهم کند.


حجت الاسلام ولی نژاد، مساجد را مهم‌ترین سنگر اسلام در برابر دشمنان دین اسلام دانست و گفت: با حفظ این پایگاه اسلامی می‌توان در برابر تمام تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد.


وی با بیان این که مسجد پایگاه عبادت خداوند، معنویت و آرامش است، ادامه داد: مساجد همواره زمینه‌ساز وحدت مسلمانان و نمایش یکپارچگی آنان بوده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که مساجد در نظام اسلامی نیز از منزلت و جایگاه بالایی برخوردار هستند، بیان داشت: آغاز این انقلاب از مسجد بود و مردم با تجمع در این مکان مقدس حرکت و نهضتشان را با رهبری روحانیت که در رأس آن امام راحل بود، آغاز کردند.


حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید بر این که مساجد با محوریت روحانیت در مسیر روشنگری و هدایت مردم قرار می گیرد، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند زمینه پیوند میان مردم و مسجد را فراهم کند.


وی مساجد را کانون حرکت های انقلابی توصیف کرد و با بیان این که این پایگاه های معنوی در دوران انقلاب اسلامی نیز هدایت و پشتیبانی معنوی جامعه اسلامی را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: مسجد همیشه نماد وحدت و همدلی امت اسلامی بوده و است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امام جماعت را مهم ترین رکن مساجد معرفی کرد و با بیان این که فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد بدون حضور روحانی ابتر باقی خواهند ماند، گفت: ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است.        


حجت‌الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که تبلیغ در جهان امروز یکی از مهم‌ترین عوامل هدایت افکار عمومی است، اظهار داشت: با تبلیغات برنامه‌ریزی شده و بر اساس مخاطب‌شناسی دقیق می‌توان به شکوفایی مساجد کمک کرد‌.


وی با بیان این که باید با یک برنامه ریزی صحیح از سوی ائمه جماعات و هیات امنای مساجد این مکان مقدس به محلی جهت حضور جوانان تبدیل شود، گفت:پیامبر گرامی اسلام (ص) مسجد را محور بسیاری از کارهای تبلیغی، فرهنگی، آموزشی قرار داده بود و این به دلیل بیان اهمیت و نشان دادن جایگاه مسجد در بین مسلمانان بوده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، مسجد را بهترین مکان آموزش، ترویج ارزش‌های اسلامی و دشمن‌شناسی برای نسل جوان جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: وجود دو هزار و 100 مسجد در استان ظرفیت خوبی برای ترویج مبانی دینی در استان است.
/950/پ202/ب

ارسال نظرات