۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۱۶۱
رییس شورای اسلامی علمای بحرین:

اختلاف علما در ثبوت هلال ماه شوال علمی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی علمای بحرین از بروز برخی مشکلات میان شیعیان به دلیل اختلاف در ثبوت هلال ماه شوال انتقاد کرد و آن را یک اختلاف علمی خواند.
سيد مجيد المشعل رئيس مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل، رییس شورای اسلامی علمای بحرین، روز گذشته در حضور ساکنان منطقه بوری، با اشاره به اختلاف فقها در زمینه ثبوت هلال شرعی، گفت: اختلاف فقها یک اختلاف خودخواهانه نیست و ناشی از مسائل علمی است و مقلدان باید زمینه های علمی خود را افزایش داده و سپس به پیگیری آرای فقها بپردازند تا مبانی علمی فقها در زمینه ثبوت هلال بفهمند.

 

وی افزود: اختلافی که درباره هلال و مسائل دیگر میان فقها وجود دارد یک اختلاف علمی مقدس است و نباید به عاملی برای بداخلاقی منجر شود، بلکه باید به این امر که شیوه اهل بیت (ع) و پیروانان آنان است افتخار کرد. ائمه اطهار (ع) از مردم می خواهند از پذیرش حکم شرعی به صورت کورکورانه خودداری کنند و از دیدگاه روشن و آشکار و بصیرتی نافذ بهره ببرند.

 

سید مجید المشعل تصریح کرد: در شب عید مشاهده کردیم که همه مردم حتی زنان نیز پیگیر وضعیت هلال بودند که نشان دهنده اهتمام آنان به احکام شرعی است.

 

رییس شورای اسلامی علمای بحرین اظهار داشت: ما پیروان فقها یاد گرفتیم که به صورت آگاهانه مسأله ای را بپذیریم و به صورت آگاهانه از فردی تبعیت کنیم، شک و تردید و نگرانی به دلیل اختلاف فقها در مسائل علمی نیز در میان ما وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به شهادت رسیدن نوجوان 16 ساله در این کشور را محکوم کرد و ادامه داد: مزدوران نظام آل خلیفه حتی در ایام عید نیز از کشتار مردم دست برنداشته و حسام الحداد را در آستانه عید سعید فطر به قتل رساندند. متاسفانه تجاوز به مقدسات اسلامی به عادت نظام مبدل شده که تخریب ده ها مسجد ثابت کننده این مدعاست.

 

حجت الاسلام المشعل تاکید کرد: ادامه حضور علما و نمادهای سیاسی در زندان های آل خلیفه به مثابه عاملی است که جنبش مردمی را تقویت می سازد./980/ب901/ک

ارسال نظرات