۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۲۱۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

افشای جنایت‎های رژیم صهیونیستی مهم‌ترین رویکرد مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، افزایش بصیرت را یکی از کارکردهای مسجد دانست و گفت: وظیفه اندیشمندان جهان اسلام است که جرایم و جنایات اسرائیل را در مساجد و محافل دینى به مردم گوشزد کنند تا موج بیداری اسلامی فراگیر شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع هیأت امناء مساجد مرکز استان گفت: مسجد، جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانى، خانه عشق و محبت، صفا و صمیمیت و محل آرامش موحدان است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جایگاه واقعی مساجد گفت: با پیروزى انقلاب اسلامى، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعى خود را باز یافتند؛ به گونه ای که نیروهاى فعال در مساجد، به صورت مستقیم در متن انقلاب شرکت جستند و در شرایط حساس نهضت اسلامى توانستند به انسجام نیروهاى مردمى بپردازند.


وی با تبیین بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در خصوص نقش محورى مسجد در خنثى کردن نقشه هاى دشمنان اسلام تصریح کرد: امام راحل با دور اندیشی خود همواره تأکید می کردند که دشمنان اسلام از مسجد مى ترسند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: در زمان رسول اکرم(ص) یکى از مهم‌ترین نقش هاى مسجد، تدارک مقدمات فکرى و بسیج عمومى مسلمانان به منظور جهاد با کفار بوده است و امروز نیز برای مبارزه با استکبار و افشای جنایات و توطئه های آنان علیه مسلمانان، باید آن نقش اصولی احیا شود.


حجت الاسلام یاری خاطرنشان کرد: آنچه در طول مبارزات و فعالیت هاى انقلابى روشن گشت، آن است که مساجد تنها جایگاهى هستند که در جوى آکنده از وحدت، اخوت و معنویت، نیروهاى مبارز، مؤمن و شجاع را در خود جاى داده و از این طریق، در جهت بیدارى و آگاهى بخشى به گروه‌هاى مختلف مردمى، رسالت خویش را عینیت بخشیده است.


وی با اشاره به 31 مرداد ماه، سالروز آتش زدن مسجد‌الاقصی به دست صهیونیست‌ها افزود: وظیفه علما و اندیشمندان جهان اسلام است که جرایم و جنایات اسرائیل را در مساجد و محافل دینى به مردم گوشزد کنند تا موج بیداری اسلامی فراگیر شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان یاد آور شد: مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است؛ از این رو امروز باید از این اعتبار معنوی برای حفظ و تحکیم بنیان حکومت اسلامی بهره کافی جست.


حجت الاسلام یاری با بیان این که دشمن از اختلاف و شکاف بین مسلمانان امید وار می شود، تصریح کرد: مسجد، باید تجلی‏گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی امت اسلامی باشد؛ زیرا نمایش وحدت و همدلی مسلمانان، بقای اسلام را تضمین می‏کند.


وی در ادامه سخنان خود به نقش مساجد در تقویت بصیرت در افراد اشاره کرد و گفت:  مساجد از ابتدای تأسیس در اسلام و در ادامه کارشان تاکنون، مرکزی برای معارف دینی بودند به گونه ای که مردم در مساجد حضور یافته و عقاید، خداشناسی، قیامت شناسی، احکام شرعی، اخلاق حسنه و برخورد با همنوع و اطرافیان را می آموختند.


حجت الاسلام یاری اعلام کرد: افزایش بصیرت یکی از کارکردهای مسجد است به طوری که جایی که امام جماعت نماز می خواند، محراب نام دارد و به معنای سنگر و محل جنگ و مبارزه است و انسان با حضور در مسجد، دشمن درونی و بیرونی خود را می شناسد و می تواند تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی کند.

 

وی با بیان این که در فرهنگ اصیل اسلامی، مساجد نه تنها اماکنی پاک و مقدس برای عبادت، بلکه جایگاهی عظیم برای رسیدگی به بسیاری از امور و مسائل جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: از طریق این پایگاه های ارزشمند دینی روح معنویت و تعبد بر جسم جامعه دمیده می‌شود و مبانی جهان‌بینی و ایدئولوژیکی مسلمانان تقویت می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که مساجد همواره در تقویت روحیه اخوت و اتحاد و همدلی نقش مؤثری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنان که اثرات این اماکن ارزشمند در هدایت و پیروزی انقلاب اسلامی و سپس پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس در خاطر ملت مسلمان ایران نقش بسته است.

 

حجت الاسلام یاری مسجد را محل تجلی مجموعه ای از هنرهای اسلامی دانست و تصریح کرد: مسجد مصداق مسلم هنر اسلامی است؛ زیرا در مساجد نه تنها دین با هنر ملاقات می کند؛ بلکه نمودهای هنر اسلامی، معماری مساجد و ویژگی های بارز آن است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات