۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۳۸۲
رییس اداره اوقاف آمل:

بهره گیری از تعالیم دینی راه مقابله با فرهنگ غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان این که به تربیت صحیح فرزندان در دین مبین اسلام توجه ویژه ای شده است، گفت: خانواده نقش مؤثری در تربیت فرزندان دارد و باید از این امر ارزنده در راستای ترویج اندیشه های والا در جامعه بهره گرفته شود.
طرح نشاط معنوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) در اردوگاه شهید باهنر آمل با بیان این که به تربیت صحیح فرزندان در دین مبین اسلام توجه ویژه ای شده است، گفت: خانواده نقش مؤثری در تربیت فرزندان دارد و باید از این امر ارزنده در راستای ترویج اندیشه های والا در جامعه بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به این که تربیت مبتنی بر ارزش های دین اسلام می تواند آینده ای درخشان را برای فرزندان فراهم آورد، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید به جای توجه فراوان به مادیات، به تربیت فرزندان توجه داشته و بر روی آن اهتمام ورزند که علاوه بر سعادتمندی فرزندان در آینده زمینه ساز ماندگاری نام نیک والدین نیز خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که اگر فرزندی در نهایت ادب و احترام مشاهده می شود این امر را باید ریشه در تربیت صحیح خانواده وی دانست، یادآور شد: هیچ فرزندی بدون تربیت صحیح و سازنده خانواده به جایی نمی رسد که بدین منظور خانواده ها باید به این امر مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشند و تربیت فرزندانشان را با برنامه ریزی صحیح و مبتنی بر اندیش های ارزنده دینی ترسیم کند.

 

حجت الاسلام مهدیان با تاکید بر این که خانواده نقش مؤثری در تعالی و تکامل جامعه دارا است، گفت: باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که آنان ائمه معصوم را الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با توجه به معارف والای دین آینده ای درخشان را برای خود رقم زنند.

 

وی با بیان این که دشمن به اهمیت خانواده در رشد و توسعه جامعه پی برده است، یادآورشد: بدین دلیل استکبار جهانی با استفاده از همه رسانه ها و ابزار ارتباط جمعی درصدد است پیوند والای خانوادگی را در جامعه سست کند و آنان را از حرکت در مسیر قرب به خداوند متعال باز دارد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که خانواده ها باید مراقبت درستی از فرزندان در شرایط کنونی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا از هر روشی جوانان جامعه را به فساد و تباهی بکشاند که باید خانواده ها با ترویج بصیرت و آگاهی در فرزندان، تضمین کننده آنان به سوی صراط مستقیم باشند و آنان را از نقشه ها و برنامه های شوم دشمنان آگاه سازند.

 

حجت الاسلام مهدیان نقش مسؤولان و دستگاه های فرهنگی را در گذراندن صحیح اوقات فراغت امری مهم و اساسی دانست و یادآور شد: دستگاه های فرهنگی باید از برنامه های ارزنده برای گذران اوقات فراغت جوانان بهره گیرند و آنان را بیش از پیش با معارف والای دین مبین اسلام آشنا کنند که در واقع طرح نشاط معنوی چنین رسالتی را بر عهده داشته است./950/پ202/ب

ارسال نظرات