۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۵۰۸

نگرانی روزنامه آمریکایی از اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ضمن انتقاد از حضور بان کی مون این اجلاس را بی معنی خواند.
اجلاس سران عدم تعهد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و نوشت: اگر چه 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد در مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارند و دبیرکل سازمان ملل نیز همواره در جلسات سران این جنبش شرکت کرده است ولی بان کی مون نباید به تهران سفر کند.

 

در این مقاله آمده است: بشار اسد رییس‌جمهور سوریه‌، قادر به شرکت نخواهد بود، اما بحران سوریه در صورت‌ جلسه این اجلاس وجود دارد و احتمال دارد میانجی‌گری جنبش عدم تعهد بتواند تلاش‌های سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی در سوریه را تکمیل کند.

 

همچنین این روزنامه درباره اولین سفر رییس جمهور مصر بعد از انقلاب اسلامی به ایران نوشت: محمد مرسی در جلسه اخیر سازمان کنفرانس اسلامی در مکه پیشنهاد تشکیل گروهی متشکل از ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی را برای حل بحران سوریه داد و به نظر می رسد در سفر خود به تهران نیز این پیشنهاد را دنبال کند.

 

نیویورک تایمز  افزود: اجلاس تهران بی‌معنی است، اما احتمالاً نتایج مهمی دارد که مهم‌تر از همه، صلح و ثبات منطقه و ایران خواهد بود./982/ب903/ک

ارسال نظرات