۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۵۴۶
امام جمعه سراب:

غیرمتعهد ها رسانه مستقل و فراگیر جهانی تاسیس کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب برگزاری اجلاس غیر متعهد ها را بزرگترین دستاورد دستگاه دیپلماسی ایران دانست و گفت: غیر متعهد ها باید رسانه مستقل و فراگیر جهانی تاسیس کنند.
غیرمتعهد ها رسانه مستقل و فراگیر جهانی تاسیس کنند

 

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب گفت: ایران اسلامی در آستانه واقعه مهمی قراردارد که در تاریخ سیاسی کشور کم نظیر بوده است، از این رو بایستی نهایت بهره برداری از این فرصت صورت گیرد.

 

وی برگزاری اجلاس غیر متعهدها را بزرگترین دستاورد دستگاه دیپلماسی ایران دانست و گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران پیام رسوایی انزواخواهان ایران را به صدا درآورده است.

 

امام جمعه سراب با بیان این‌که کشورهای جنبش عدم تعهد باید به فلسفه وجودی این جنبش و هدف بنیانگذاران آن توجه وافری نشان دهند، افزود: ریاست سه ساله جمهوری اسلامی بر این جنبش افق های روشنی را برای این سازمان مهم بین المللی نوید می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس اسلامی در طول سه دهه گذشته همواره با توطئه ها و فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی به خیال خود سعی کردند ایران اسلامی را منزوی کنند، تصریح کرد: برگزاری این اجلاس در تهران و حضور اکثریت کشورهای عضو این جنبش در این نشست شکست رقت باری را برای کشورهای سلطه گر جهانی رقم زده است.

 

حجت الاسلام اکرمی تاکید کرد: این حضور گسترده در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به صراحت خواستار تحریم این اجلاس شده بودند، با این اوصاف این اجلاس در شرایطی آغاز به کار می کند که غرب به شدت نگران نتایج و توافقات کشورهای عضو این جنبش است.

 

امام جمعه سراب پیشنهاد کرد: کشورهای عضو جنبش غیر متعهد ها برای مبارزه با غول رسانه ای کشورهای سلطه جو رسانه فراگیر و مستقلی برای مبارزه با فضا سازی های امپریالیسم خبری ایجاد کنند. قطعا در صورت این اقدام بسیاری از روزنامه نگاران و قلم به دستان آزاد اندیش از اقصی نقاط جهان با آن همکاری خواهند کرد./949/ت302/ب

ارسال نظرات