۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۷۸۶
آیت الله نظری:

نهادینه کردن فرهنگ انفاق راه نجات اقتصادی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که انفاق دلیل عقلی دارد و هم شرعی، ابراز داشت: اگر صفت حسنه انفاق در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود و همگان به وظیفه خود در این مسیر عمل کنند دیگر در جامعه دینی فقیری وجود نخواهد داشت.
آيت الله نظري خادم الشريعه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمدرضا طالقانی، رییس سابق فدراسیون کشتی، روز گذشته با آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار کرد.


آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در این دیدار با اشاره به این که اساس دنیا اعتبار ندارد، گفت: مبنای مادیات نیز بی اعتباری است و انسان نباید دل‌بسته این دنیا و مادیات شود.


وی با تأکید براین که انسان باید هر روز شاکر خداوند متعال باشد، افزود: مهم‌ترین وظیفه بشر امروز انجام وظایف بندگی‌اش است.


استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، دستگیری از فقرا و محرومان جامعه و انجام کارهای خیر را یکی از مهم ترین فضائل اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید با خود عهد ببندد که هیچ‌گاه به کسی بدی نکند و همواره در مسیر خیر و نیکی قدم بردارد.


آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که وجود انسان به کائنات نباید تحمیل و سنگین باشد، تصریح کرد: همه توان بشر باید برای جهت خدمت و خیر در دنیا باشد که مهم ترین مسأله در این جهت ایمان و تقوای الهی است.


استاد درس خارج فقه اصول حوزه، انفاق در راه خداوند را یکی از پسندیده ترین راه های خیر معرفی کرد و گفت: بهترین صفت برای انسان صفت انفاق است و بیشتر باید در جامعه اسلامی ترویج شود.


آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انفاق هم عقلی و شرعی است، ادامه داد: اگر صفت حسنه انفاق در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود و همگان به وظیفه خود در این مسیر عمل کنند دیگر در جامعه دینی فقیری وجود نخواهد داشت.


وی با تأکید براین که همه برنامه‌های اسلام ناب کاملاً حساب شده، دقیق و در جهت تعالی امت اسلامی طراحی شده است، بیان داشت: اگر همگان در مسیری که اسلام معرفی کرده حرکت کنند، مسأله فقر در جامعه اسلامی از بین خواهد رفت.


محمدرضا طالقانی نیز در ادامه از رهنمودهای اخلاقی آیت الله نظری الشریعه قدردانی کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات