۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۹۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اجلاس نم تحقیر سیاست‌های سلطه‌‎جویانه غرب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: برگزاری اجلاس نم و حضور سران فعال و کم‌نظیر کشورهای عضو، تحقیر سیاست‌های سلطه‌‎جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی ایران بوده است.
جنبش عدم تعهد

 

میکائیل جمال‌پور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نتایج کوتاه مدت و درازمدت شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهارداشت: این اجلاس در شرایطی به میزبانی ایران برگزار می شود، که قدرت‌های مستکبر غرب به دنبال تشدید فشارهای روانی و سیاسی علیه کشورمان بودند.

 

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس نم در تهران، مواضع و سیاست های ضدبشری رژیم صهیونیستی را به انزوای کامل کشاند و نشان داد که قدرت مانور سیاسی ایران به مراتب بالاتر از آن می باشد که غرب در محاسبات غلط خود به آن رسیده است.

 

جمال پور اجلاس نم در تهران را حاوی پیام‌های مهمی به کشورهای مستکبر غرب و ملت های مظلوم منطقه‌ای دانست و گفت: امنیت پایدار، صلح و امنیت برای همه، آزادگی و استقلال‌طلبی کشور که نشات گرفته از روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر موجودیت استکبار جهانی است، پیام اصلی اجلاس عدم تعهد در تهران بوده است.

 

وی ثبات سیاسی کشور در منطقه خاورمیانه را یک امتیاز ممتاز در برگزاری موفق این اجلاس ارزیابی کرد و افزود: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، به نوعی پیروزی سیاسی ایران اسلامی در برابر زورگویی های رژیم های وابسته به قدرت های لیبرالیستی و سکولاریستی غرب محسوب می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: با توجه به اینکه اجلاس جنبش عدم تعهد از ابزارهای موازنه قدرت در معادلات جهانی پس از سازمان ملل متحد است، این رویداد مهم می تواند تهدیدهای غرب و استکبار جهانی علیه کشورمان را به فرصت تبدیل کند، برگزاری این اجلاس و حضور سران مختلف از کشورهای عضو، تحقیر سیاست های سلطه‌‎جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی ایران بوده است.

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه غرب و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش های زیادی برای به بن بست کشاندن اجلاس غیرمتعهدها در تهران داشتند، اما این توطئه ها با شکست روبه‌رو شد تا بار دیگر حقانیت ایران در عرصه های جهانی نمایان شود.

 

جمال پور افزود: اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران فرصتی است که اعضا از نزدیک با وجه تمایز نظام اسلامی با نظام های سلطه‌گر و زورگو آشنا شوند و با رسیدن به خود باوری برای دستیابی به یک هدف جامع جهت مدیریت مشترک جهانی بدون وابستگی به شرق و غرب در کنار انقلاب اسلامی ایران قرار بگیرند.

 

وی با بیان این‌که اجلاس عدم تعهد سیاست به انزوا کشاندن ایران از سوی آمریکا را به سخره گرفت، گفت: با معرفی دقیق و مناسب توانمندی‌های کشور در اجلاس غیرمتعهدها می ‌توان بستر مناسبی برای برقراری ارتباط میان سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی در روابط اقتصادی ایجاد کرد./935/ت302/س

ارسال نظرات