۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۷۱
آیت الله خاتمی:

غرب در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد نشان می دهد که نظام ما رو به رشد و ترقی است و در حال بالندگی است و این به برکت خون شهدا و ولایت فقیه در انقلاب ما است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله  سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، عصر روز گذشته در مراسم یادواره 28 شهید منطقه لایی و یادمان آیت الله محمدی لایینی و شهدای گمنام نکا در روستای ولادیمه این شهرستان افزود: اکنون ایران اسلامی بر قله های بلند اقتدار و عظمت ایستاده است و حضور سران کشورهای مختلف در اجلاس عدم تعهد بیانگر این مسأله است.


وی بیان داشت: همه برنامه ریزی های دشمن در راستای بر هم زدن این اجلاس و عدم برگزاری مناسب آن به بن بست رسیده و خوشبختانه ایران اسلام با بالندگی این اجلاس را برگزار کرده است.


امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حضور سران جنبش غیر متعهدها در تهران، نیز به برکت خون شهدایی است که انقلاب ما را به این جایگاه رساندند که اکنون مظهر سربلندی برای منطقه است.


وی اظهار داشت: استقبال شرکت کنندگان برای حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران، نشانه نقش کلیدی ایران اسلامی در عرصه بین المللی است و این مسأله اقتدار نظام را افزایش می دهد.


آیت الله خاتمی گفت: این اجلاس یک رخداد تاریخی و نقطه عطفی در کشور است که باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه تا کنون باتاب خوبی داشته است.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به این که باید در جامعه ولایتمداری و ولایت پذیری در راس همه امور قرار داشته باشد خاطر نشان کرد: باید در این راستا ولایتمدار باشیم و تنها به شعار ولایتمداری بسنده نکنیم و ولایت شعار نباشیم.


وی ادامه داد: برخی از دوستان گزینشی عمل می کنند و با ولایت فقیه و حرف هایی را که با سلیقه آنان جور در می آید تیتر کرده و در اولویت قرار می دهند و بقیه را در صفحات آخر روزنامه ها می آورند و چاپ می کنند که این مسأله با ولایتمداری منافات دارد.


آیت الله خاتمی گفت: در ولایتمداری باید همه جانبه ولایتمدار باشیم و نباید گزینشی عمل کنیم و باید همه جانبه برای تقویت نظام و سربلندی آن تلاش کنیم.


وی افزود: برگزاری اجلاس عدم تعهدها نشان می دهد که نظام ما رو به رشد و ترقی است و در حال بالندگی است و این به برکت خون شهدا و ولایت فقیه در انقلاب ما است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، آمریکا را دشمن اصلی و شماره یک ملت ایران دانست و با تأکید براین که روح استکبار ستیزی آمریکا مانع از برقراری ارتباط با این کشور می شود، گفت: تا وقتی که روحیه استکباری دارد و علیه ایران اسلامی وارد عمل می شود ما هیچ رابطه ای با آمریکا نخواهیم داشت.


آیت الله خاتمی اضافه کرد: خوشبختانه مردم با شعور در مراسم یادواره شهدا حاضر می شوند و از آمریکا و ایادی کفر نفرت دارند.


وی با اشاره به پیام یادواره  های شهدا خاطر نشان کرد: پایبندی به دین و مکتب و آوردن دین در درون زندگی از موارد ی است که شهدا این مسأله را به منازل ما آوردند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که تقویت نظام اسلامی، مقاومت، انسجام و وحدت،  اطاعت پذیری، ولایتمداری، استکبارستیزی از دیگر پیام و سفارش شهدا است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت:
 از مسؤولان می خواهیم که اعتمادسازی کنند و رضایتمندی مردم را از نظام بالا ببرند.

 

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود گفت: رییس جمهور آمریکا در سخنانی گفته ما تحریم فلج کننده ای برای ایران در نظر گرفتیم و ایران سکوت می کند و کوتاه می آید و از تیر ماه تاکنون دست های مردم در این راستا بالا رفته است؛ اما نه برای تسلیم در برابر آمریکا بلکه با صدای بلندتری از قبل مرگ بر آمریکا را فریاد می زنند.


وی افزود: استکبار ستیزی و روحیه نفرت با استکبار از ابعاد و ستون انقلاب است که  باید در همه مراحل این انقلاب مورد توجه قرار گیرد.


آیت الله خاتمی ادامه داد: جنایاتی که در سوریه انجام می شود مستقیم زیر نظر آمریکا است و اینکه زن و فرزند و دختر و پسر جوان را می کشند، توطئه های عملیاتی است که از سوی آمریکا و ایادی او در منطقه صورت می گیرد.


وی گفت: بحرین تبدیل به یک زندان برای مسلمانان شده به دلیل جنایات آل خلیفه و آل سعود که با چراغ سبز به آمریکا انجام می شوند.


امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شیعه  کشی و برنامه های مختلف دشمنان در منطقه برای ناکارآمد جلوه دادن نظام ما است که خوشبختانه به برکت ولایت فقیه در این راستا ایران اسلامی همواره سربلند است.


امام جمعه  نکا نیز در سخنانی با قدردانی از حضور همه جانبه مسؤولان گفت: تبعیت از ولایت فقیه از مواردی است که باید در هر زمانی مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام محمد صادق محمدی لایینی اظهار کرد: رعایت حجاب، رعایت اخلاق اسلامی و دین مداری از جمله مواردی است که باید در ادامه راه شهدا مورد توجه ما قرار گیرد.


وی افزود: شهدا با ولایت پذیری و اطاعت از امام و رهبری به این جایگاه رفیع رسیدند و ما نیز برای ادامه حیات نظام باید تبعیت از ولایت از آرمان های بلند ما باشد.


گفتنی است: در یادواره 28 تن از شهدای منطقه لایی بخش هزارجریب نکا، آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، استاندار مازندران، معاون وزیر راه و شهرسازی، فرماندار، روحانیان، مسؤولان کشوری و استانی حضور داشتند./950/پ202/س

ارسال نظرات