۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۳۷۱۰۹
آیت الله طبرسی:

حضور رهبر انقلاب در اجلاس نم بر اعتبار بین‌المللی غیرمتعهدها افزود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حضور مقام معظم رهبری در اجلاس نم بر اعتبار بین المللی غیر متعهدها افزود، گفت: رهنمودهای رهبری انقلاب در اجلاس شانزدهم باید به عنوان منشوری برای این جنبش تبدیل شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به برگزاری موفق اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: اعضای این جنبش به عنوان دومین نهاد بزرگ بین المللی دو سوم اعضای سازمان ملل متهد را تشکیل می دهند.


وی با اشاره به تلاش همه جانبه غرب برای تضعیف این اجلاس بین المللی افزود: توطئه غرب وعده ای فریب خورده داخلی برای کمرنگ جلوه دادن این نشست بین المللی خنثی شد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس نم را نقطه عطفی در تاریخ این اجلاس دانست و گفت: رهنمودهای رهبری انقلاب در اجلاس شانزدهم باید به عنوان منشوری برای این جنبش تبدیل شود.


آیت الله طبرسی با بیان این که اجلاس موفق نم در تهران همه توطئه های دشمنان برای منزوی کردن نظام اسلامی را خنثی کرد، ادامه داد: تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز برای جلوگیری از حضور دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس ناکام ماند.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که با وجود همه توطئه‌های دشمنان شخصیت های مهمی از کشورهای تأثیرگذار جهان در این اجلاس شرکت کردند، بیان داشت: حضور مقام معظم رهبری در این نشست بین المللی نیز بر اعتبار و جایگاه آن افزود.


آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که جنبش غیرمتعهد‌ها باید از این پس یه نقش و وظیفه اصلی خود در حمایت از حقوق ملت ها عمل کند، گفت: متأسفانه این جنبش در گذشته نتوانسته رسالت واقعی خود را انجام دهد.


نماینده ولی فقیه درمازندران، ریاست جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس نم را فرصتی برای بازیابی نقش دوباره جنبش غیرمتعهد در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: این جنبش باید وضعیت معیوب، سنتی و انحصاری سازمان و ملل وشورای امنیت را تغییر دهندو  اصلاح کنند.


وی با بیان این که باید اتاق فکر جهان را از مستکبران و آدم‌کشان آمریکا، صهیونیست و اروپا گرفت، خاطرنشان کرد: قدرت باید بر اساس تساوی بوده و مدیریت باید مشارکتی باشد و صرفا عده‌ای خاص اظهار نظر نکنند.


امام جمعه ساری در بخش دیگری ازسخنان خود به هفته دولت اشاره کرد و آن را فرصتی برای تبین دستاوردها و خدمات دولت در سال گذشته دانست و گفت: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود همه توطئه های دشمنان امروز از یک جایگاه مقتدری در عرصه بین المللی برخوردار است.


وی در ادامه سخنان خود به ویژگی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و این دو شخصیت برجسته انقلاب را الگویی بارز برای مدیران جامعه اسلامی دانست و گفت: شهید رجایی سنگ‌بنای ساده زیستی را در دولت بنا نهاد./950/پ201/س

ارسال نظرات