۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

اندیشه‌های رهبر انقلاب به گفتمان عمومی در سطج جنبش عدم تعهد تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ــ حجت الاسلام والمسلمین طائب تاکید کرد: اندیشه های رهبر انقلاب امروز به یک گفتمان عمومی در سطح جنبش عدم تعهد تبدیل شده است و بسیاری که در اجلاس تهران سخنرانی کردند همان محورهای مورد نظر رهبر انقلاب را مورد توجه دادند که این یک مسئله مهم است.
حجت الاسلام مهدي طائب

 

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از رسالت، مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد بیانات بسیار مهمی را مطرح کردند و در خصوص بسیاری از چالش‌های اساسی جهان امروز رهنمودهایی را ارائه کردند . در این میان اما بازتاب به شدت گسترده این بیانات و همچنین تاکید همین محورها در صحبت های مسئولین غیر متعهدها در اجلاس تهران نشان می دهد که اتفاق جدید و مهمی در این زمینه افتاده است. در همین خصوص حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار معتقد است که امروز گفتمان رهبر انقلاب اسلامی که ادامه همان خط فکری امام راحل است مورد پذیرش جامعه جهانی و علی الخصوص غیر متعهدها قرار گرفته است و این یک مسئله بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سوق دادن جهان به سمت اصلاح و مصلحت های عمومی بشریت از جمله اهدف و برنامه مقام معظم رهبری است گفت: دین مبین اسلام و قرآن وفقه این وظیفه مهم را به ولی فقیه داده است.وی با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب برای دستیابی به این هدف دو برنامه اصلی دارند افزود: ابتدا مسئله نفی روش ها و منش ها و دستور العمال هایی است که ضد منافع و مقتضیات اصلاح بشر است و بخش دوم نیز مسئله برنامه ریزی برای مدلهای جایگزین است که رهبر معظم انقلاب در هر دو زمینه راهکارهای دقیقی را مطرح نموده اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در اجلاس اخیر غیر متعهدها در تهران به نوعی شاهد تجلی تلاش های امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای بودیم گفت: خواست ها و اندیشه های رهبر انقلاب امروز به یک گفتمان عمومی در سطح جنبش عدم تعهد تبدیل شده است و بسیاری که در اجلاس تهران سخنرانی کردند همان محورهای مورد نظر رهبر انقلاب را مورد توجه دادند که این یک مسئله مهم است.

 

وی ادامه داد: پس از بیانات ارزشمند رهبری در مراسم افتتاحیه هیچ گونه مخالفت و یا سردی و بی توجهی نسبت به این بیانات صورت نپذیرفت و اکثریت قریب به یقین میهمانان این بیانات را مورد تاکید و استقبال قرار دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان گفت:این استقبال یک مسئله اتفاقی نیست و محصول تلاش های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین پایداری ملت بزرگ ایران است./971/203/ج

 

ارسال نظرات