۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۲۸۰
نماینده طلاب منطقه ارسباران:

رهبر انقلاب در اجلاس تهران مسیر صلح‌ و آرامش را به دنیا نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مهربان گفت: براساس پیشنهاد رهبر معظم انقلاب همه فلسطینى‌ها، چه ساکنان کنونى آن و چه کسانى که به کشورهاى دیگر رانده شده و هویت فلسطینى خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان، مسیحى و یهودى با یک همه‌پرسی عمومى به صلح دست خواهند یافت.
سخنراني رهبر معظم انقلاب در اجلاس غيرمتعهدها

 

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب، روحانیان و علمای منطقه ارسباران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح نتایج برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و با اشاره بازتاب گسترده رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: تنها حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران بود.

 

وی با تأکید بر نگاه عمیق به دور از تعصبات دینی، قومی و مذهبی نسبت به روشنگری و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند پیوند مستحکم، منطقى و همه‌جانبه کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد می‌تواند در یافتن و پیمودن راه علاج، تأثیر عمیقى بر جاى بگذارد.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در این اجلاس نشان از درایت بالا و توانمندی فوق‌العاده رهبر معظم انقلاب در رصد مسائل منطقه‌ای و بین الملی دارد، که حیرت مقامات عالی‌رتبه کشورهای عضو را به دنبال داشت.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به رصد رسانه‌ای اخبرا اجلاس نم از سوی دول غربی گفت: سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه‌ای به‌قدری مورد توافق و اشتراک کشورهای عضو جنبش بود، که عده‌ای از سران تصور چنین مواضع صریح، شجاعانه و مقتدرانه‌ای از سوی رهبری دینی در ایران اسلامی را نداشتند.

 

وی همچنین در ادامه با تشریح ویژگی‌های سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فلسطین اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای همواره در خصوص مساله فلسطین مواضعی آگاهانه و نگرش عمیق به مصلحت جهان اسلام و مردم فلسطین داشته‌‌اند، چنانکه در اجلاس نم فرمودند؛ فلسطین متعلق به فلسطینى‌ها است و ادامه‌ اشغال آن، ظلمى بزرگ، تحمل‌ناپذیر و خطرى عمده براى صلح و امنیت جهانى است، رهبری پیشنهادی برای حل این مسأله ارائه کردند که بهت و حیرت جهانیان را در پی داشت.

 

نماینده طلاب، روحانیان و علمای منطقه ارسباران با اشاره به پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی در فلسطین از سوی رهبر معظم انقلاب در اجلاس نم گفت: پیشنهاد رهبری در حل مسأله فلسطین دنیا را مبهوت خود کرده است، همه راه‌هایى که غرب براى حل مساله‌ فلسطین پیشنهاد کرده و پیموده‌، غلط و ناموفق بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

 

حجت الاسلام جلیلی افزود: براساس پیشنهاد رهبر معظم انقلاب همه فلسطینى‌ها، چه ساکنان کنونى آن و چه کسانى که به کشورهاى دیگر رانده شده و هویت فلسطینى خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان، مسیحى و یهودى باید در یک همه‌پرسی عمومى با نظارتى دقیق و اطمینان‌بخش شرکت کرده و ساختار نظام سیاسى این کشور را انتخاب کنند، آنگاه صلح برقرار خواهد شد.

 

وی در ادامه برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران را تربیونی برای اثبات حقانیت کشور و فرصتی برای نشان دادن عزت و عظمت ایران به عنوان کشوری مستقل و امن در جهان دانست و افزود: شکست سیاسی انزوای ایران در جهان یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور بود و کشورهایی که با تبلیغات خود به دنبال انزوای ایران بودند، پاسخ دندان‌شکنی دریافت کردند.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به این‌که بیش از نیمی از کشورهای جهان عضو جنبش عدم تعهد بوده و به شکل بی‌سابقه‌ای در نشست این جنبش در تهران شرکت کرده بودند، تصریح کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی فرصت مناسبی برای مذاکره مستقیم با هیأت‌های شرکت‌کننده در این نشست پیدا کردند و مواضع خود در تمام زمینه‌ها به ویژه برنامه فعالیت صلح‌آمیز را به صورت مستقیم در نشست‌های مشترک اعلام کردند.

 

وی یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران را فراهم شدن زمینه مساعد برای ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور دانست و گفت: با توجه به این که 57 درصد نفت جهان از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تولید و صادر می‌شود، افزایش مبادلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها از دیگر دستاوردهای برگزاری اجلاس خواهد بود./935/ت302/س

 

ارسال نظرات