۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۲۹۹
آیت الله طبرسی:

اقتصاد پویا و شکوفا در گرو تقویت بخش تعاون است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری تقویت بخش تعاون کشور را سبب تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: تقویت تعاونی‌ها به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های سرمایه داری اسلامی کشور را به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون خواهد ساخت.
آيت الله طبرسي

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مدیر کل، معاونان و کارکنان اداره کل تعاون مازندران، امروز با آیت الله طبرسی در ساری دیدار کردند.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار به مسأله تعاون در دین مبین اسلام اشاره کرد و
تقویت و توسعه تعاون در بخش های مختلف کشور را ضروری دانست و آن را زمینه ساز رشد و گسترش بخش صنعتی و اقتصادی کشورمان دانست.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تقویت تعاونی ها در بخش های مختلف تأکید کرد و ادامه داد: اگر در کشور به دنبال اعتلا و پیشرفت هستیم باید تقویت این بخش بیشتر در دستور کار قرار گیرد.


آیت الله طبرسی، تعاونی ها را بهترین ابزار برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ تعاون و کار جمعی آموزه ای اسلامی است که البته تا نهادینه شدن این فرهنگ در بخش های مختلف کشور کمی فاصله داریم.


امام جمعه ساری با اشاره به این که فرهنگ تعاون امروز در بسیاری از کشورهای توسعه و یافته و در حال توسعه تبلور یافته است، ادامه داد: متولیان این عرصه در کشورمان نیز باید برای نهادینه کردن این فرهنگ در سال حمایت از تولید ملی گام‌های مؤثرتری بردارند.


وی با اشاره به این که مسأله تعاون در سیاست‌های ابلاغی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری نیز سهم بسیار بالایی دارد، ادامه داد: همگان باید تلاش کنند تا سهم 25 درصدی بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت و تلاش برای شناساندن مزایا و دستاوردهای بخش تعاونی در جامعه تأکید کرد و گفت: با تبلیغات صحیح زمینه شکوفا شدن بیشتر استعداد بخش تعاون در جامعه فراهم شود.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تعاون را اساس و پایه توسعه اقتصادی هر کشوری یاد و گفت:  تشکیل و توسعه تعاون با مشارکت آحاد جامعه برای رفع مشکلات اجتماعی ضروری است.


آیت الله طبرسی تقویت بخش تعاون را زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: باید توسعه و تقویت این بخش مهم باید از همه ظرفیت های قانونی کشور بهره گرفته شود.


امام جمعه ساری، تقویت بخش تعاون کشور را موجب تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: تقویت تعاونی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین شیوه های سرمایه داری اسلامی کشور را به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون خواهد ساخت.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبگران رهبری با بیان این که رشد و گسترش تعاونی ها در کشور موجب کاهش معضل بیکاری در جامعه خواهد شد، ادامه داد: فلسفه وجودی تعاون در کشور مشارکت و تقسیم مساوی ثروت بین افراد جامعه است./950/پ202/س

ارسال نظرات