۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۳۱۹
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بحران سوریه تنها از طریق سیاسی حل می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حل بحران سوریه را تنها از طریق دیپلماتیک و سیاسی امکانپذیر دانست.
علاء الدين بروجردي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنگره علامه شهیدی در بروجرد در جمع خبرنگاران، از برگزاری نشست مجالس عضو عدم تعهد و کشورهایی که معتقد به حل بحران سوریه از طریق سیاسی هستند خبر داد و دخالت نظامی بیگانگان در سوریه را سبب افزایش مشکلات و پیچیدگی های مسایل این کشور دانست.

بروجردی با بیان این که وزارت امور خارجه برای حل بحران سوریه طرح هایی از طریق راهکارهای سیاسی در نظر دارد، اظهار داشت: این اجلاس ممکن است در تهران برگزار شود و در صورت تغییر محل برگزاری با هم فکری اعضا مکان دیگری جایگزین خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مهم استفاده از  همه ظرفیت ها برای حل بحران سوریه است، ابراز داشت: در این راستا از دیپلماسی پارلمانی به صورت دوجانبه استفاده خواهیم کرد.  

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای حل بحران سوریه باید تلاش متناسب با جایگاه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

وی با بیان این که این اعتماد سرمایه بزرگی برای نظام خواهد بود، تصریح کرد: با اعتمادی که سوریه به نظام جمهوری اسلامی دارد و فضای ایران در مقطع فعلی این امکان را در اختیار ما قرار می دهد که با حداکثر دیپلماسی خود به حل بحران کمک کنیم و در سفر به سوریه آقای بشار اسد این نظر را داشتند که از برداشتن هر گامی برای حل مشکل سوریه از جانب ایران به لحاظ اعتمادی که به جمهوری اسلامی دارند استقبال می کنند.

بروجردی از پیگیری مساله آزادی زائران ربوده شده در سوریه خبر داد و گفت: بنده در این رابطه با آقای بشار اسد صحبت کردم و وی نیز از اختصاص کمیته ای ویژه برای پیگیری این موضوع از لحظات ابتدایی وقوع این حادثه خبر داد و امیدواریم همانند آزادسازی بقیه زائران ما در سوریه این زائران نیز زودتر آزاد شوند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بیانیه پایانی اجلاس عدم تعهد این نکته قید شد که با عدم دخالت در امور داخلی سوریه از روش های سیاسی برای حل بحران باید استفاده کرد./9464/پ202/ج

ارسال نظرات