۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۳۹۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

علامه شهیدی بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، علامه سید جعفر شهیدی را الگوی مناسبی برای نسل جوان دانست و اظهار داشت: ترجمه نهج البلاغه یکی از بهترین آثار علامه شهیدی است.
حجت الاسلام و المسلمين احمدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز گذشته در دومین روز از کنگره ملی علامه شهیدی با بیان این‌ که این عالم بزرگوار الگوی مناسبی برای نسل جوان است، اظهار داشت: همه باید با تلاش خود شخصیت برجسته این عالم بزرگوار را بیش از پیش به جامعه معرفی کنند.

وی با بیان این که در سرای آخرت انسان با عمل خود محشور می شود گفت: اگر اعمال انسان سبب اشاعه کار نیک در جامعه شود گر چه در دنیا نباشد گناهانش بخشیده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی کتب تألیف شده از علامه شهیدی را نشان دهنده جایگاه والای او در عرصه علمی دانست و افزود: ترجمه نهج البلاغه یکی از بهترین آثار علامه شهیدی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش علامه شهیدی اظهار داشت: افراد با الگوگیری از علامه و به کار گیری آموزه های وی در زندگی به ایجاد جامعه بهتر کمک کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به این که شاگردان علامه شهیدی الگوی عملی برای جوانان و نوجوانان هستند خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسماتی برای بزرگان و عالمان دینی سبب می شود شرکت کنندگان با راه و روش اخلاقی این بزرگان آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی به خدمات و آثار علمی علامه شهیدی اشاره کرد و گفت: علامه در زمان حیات خود صدها شاگرد را تربیت کرده که در حال حاضر در کشور های مختلف از جمله افغانستان، مصر، پاکستان، هند و تاجیکستان مشغول به تدریس هستند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات