۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۵۰۲
مدیر حوزه علمیه بناب:

قداست حجره‌های طلبگی کمتر از مساجد نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه بناب گفت: قداست حجره‌های طلبگی کم تر از جایگاه مساجد نیست، به شرطی که ما بتوانیم جایگاه خود و حوزه را درک و قداست طلبگی را حفظ کنیم.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، امروز با حضور 100 طلبه ورودی جدید، ائمه جمعه، استادان حوزوی و مربیان آموزش و پرورش شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در این مراسم با تأکید بر شناخت جایگاه و اهمیت طلبگی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانیم، بایستی تمام شئون زندگی خود را با سیره آن حضرت تطبیق دهیم.

 

وی با تاکید بر این‌که طلبگی با عافیت‎طلبی و آسودگی خاطر منافات دارد، خاطرنشان کرد: طلبه باید دغدغه دین و جامعه اسلامی داشته باشد، اگر این چنین نبود شاهد پیروزی انقلاب اسلامی و به تبع آن موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف نبودیم.

 

مدیر حوزه علمیه بناب بیداری اسلامی را از برکات مجاهدت علما و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) دانست و خطاب به طلاب گفت: باید جایگاه خود را بشناسید و شان روحانیت را حفظ کنید، حوزه‌های علمیه نیز رسالت خطیری در تربیت سربازان حقیقی امام عصر(عج) بر عهده دارند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که طلاب رسالت خطیری نسبت به جریان‌های مختلف جامعه و جهان اسلام بر عهده دارند، گفت: قداست حجره‌های طلبگی فراتر از مساجد است، چراکه مسجدسازها از درون این حجره‌ها وارد جامعه می شوند، البته باید دانست زمانی قداست حجره‌های طلبگی کم تر از جایگاه مساجد نیست که بتوانیم جایگاه خود و حوزه را درک و قداست طلبگی را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مجاهدت علمی طلاب در طول دوران تحصیل در حوزه شد و تصریح کرد: لحظه لحظه حضور در حوزه و تحصیل مبانی دینی، فرصت‌هایی برای تربیت و تهذیب نفس برای درک حقایق دین است.

 

وی با تأکید بر این‌که آموزش مبانی دینی بدون توجه به تهذیب نفس، اخلاص و تقوا بی فایده به حال خود و جامعه خواهد بود، گفت: علمی که پشتوانه اخلاقی و تربیتی نداشته باشد، به انحراف کشیده می شود، طلبگی تنها تحصیل دین نیست، بلکه تهذیب نفس برای زمینه‌سازی جهت درک حقیقت‌ها است.

 

همچنین در ادامه این مراسم از برگزیدگان امتحانات خرداد سال تحصیلی گذشته در پایه های یک تا 10 با اهدای هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

 

گفتنی است، جلسه توجیهی و اخلاقی طلاب پایه های 4 به بالا امشب با حضور مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار خواهد شد. فردا طلاب پایه های 2 و 3 در نشست مشابهی شرکت خواهند کرد.

 

هم اکنون بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی و رشته تخصصی کلام در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در حال تحصیل هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات