۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۶۲۶
مدیرحوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

راه ‌اندازی 2 مدرسه علمیه جدید در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از راه اندازی دو مدرسه علمیه جدید در شهر تبریز خبر داد.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، فعالیت علمی مدارس علمیه سراسر این استان نیز آغاز خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال 17 مدرسه علمیه به همراه مرکز تخصصی علامه امینی(ره) فعالیت خواهند کرد که بیش از 550 طلبه ورودی جدید با احتساب حوزه علمیه بناب سال تحصیلی خود را در حوزه علمیه آذربایجان شرقی آغاز خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی از راه‌اندازی 2 مدرسه علمیه جدید در شهر تبریز خبر داد و گفت: این مدارس با پیگیری‌های مستمر و جدی آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان در دو منطقه خیابان امام خمینی(ره) پشت مسجد سالار شهیدان و منطقه قراملک تبریز افتتاح خواهند شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز در نخستین سال فعالیت خود 40 طلبه و حوزه علمیه قراملک 50 طلبه پذیرش داشته اند که ظرفیت پذیرش این مراکز در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

 

وی با تاکید بر این‌که عزم و اراده متولیان حوزوی استان بر توسعه مدارس علمیه و ارتقای کیفی سطح آموزش در سراسر شهرهای استان متمرکز شده است، گفت: تمام همت نماینده ولی فقیه و مدیران حوزوی استان احیای جایگاه ارزنده و تاریخی حوزه علمیه آذربایجان بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی با اشاره به این‌که پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی مدارس علمیه جدید در دیگر شهرهای استان نیز صورت گرفته است، افزود: اعتقاد بر این است که تمامی شهرهای دارای ظرفیت و قابلیت های مدنظر، بایستی دارای مدرسه علمیه باشد که در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات