۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۷۵۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مهجوریت معارف قرآنی شایسته جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: پژوهش های قرآنی نباید در حوزه های علمیه مغفول واقع شوند، طلبه‌ای که فهم قرآنی نسبت به احکام و مبانی دینی نداشته باشد، همواره با مشکل رو به رو خواهد بود.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب، اظهار داشت: حکومتی که عنوان اسلامی پسوند آن است، شهروندانش بایستی در عمل به آموزه‌ها و ارزش های قرآنی از یکدیگر سبقت بگیرند.

 

وی با انتقاد از این‌که معارف قرآنی در جامعه مهجور واقع شده اند، خاطرنشان کرد: علیرغم این‌که در زبان خود را مسلمان و شیعه می نامیم و خیابان‌های شهر را با نام ائمه اطهار و شهدا نام‌گذاری می کنیم، اما در عمل به ارزش های الهی آیات کلام الله مجید غفلت داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی با تاکید بر این‌که این غفلت از سوی جامعه حوزوی و طلاب علوم دینی غیر قابل پذیرش است، تصریح کرد: پژوهش های قرآنی نباید در حوزه های علمیه مغفول واقع شوند، طلبه‌ای که فهم قرآنی نسبت به احکام و مبانی دینی نداشته باشد، همواره با مشکل رو به رو خواهد بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خواستار توجه بیش از پیش مدیران و متولیان امور فرهنگی و قرآنی مدارس علمیه نسبت به ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی میان طلاب علوم دینی شد و افزود: برگزاری این دوره آموزشی امری مبارک و قابل تحسین است که بایستی تداوم داشته باشد.

 

همچنین انوری، مسؤول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در سخنانی به ارائه گزارشی از این دوره آموزشی پرداخت و اظهار داشت: طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی همزمان با فصل تابستان و اوقات فراغت طلاب برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح به همت کانون قرآن معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی و با همکاری این مؤسسه با حضور 35 نفر از طلاب علاقه‌مند مدارس علمیه شهرهای مختلف برگزار شد که در نهایت 10 عنوان به عنوان نفرات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

انوری با بیان این‌که محتوای اصلی و محوری این دوره آموزشی حفظ تخصصی 5 جزء آخر قرآن کریم بوده است، گفت: تعدادی از اساتید دوره اعزامی از شهر مقدس قم و دیگر اساتید از حوزه علمیه تبریز یودند که به تشریح مباحثی از جمله تفسیر، تجوید، اخلاق و جریان‌شناسی قرآنی پرداختند.

 

مسؤول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات طرح شده در این دوره، نگرشی بر مدیریت قرآنی و تبلیغ از دیدگاه آیات الهی بود که طلاب ضمن فراگیری مباحث طرح شده، در آزمون پایان دوره شرکت کرده و گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان اعطاء شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات