۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۸۱۷
امام جمعه تبریز:

اجلاس تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های غرب بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز برگزاری اجلاس موفقیت آمیز عدم تعهد به میزبانی کشورمان را نشان دهنده ثبات و اقتدار بین المللی نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: اجلاس تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های غرب بود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اجلاس اخیر خبرگان رهبری اظهار داشت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هزینه ساخت 15 مسجد در مناطق زلزله‌زده را متقبل شدند.

وی با بیان این‌که در زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان و هریس 200 مسجد آسیب دیده‌ است، افزود: 55 مسجد در این زلزله 100 درصد تخریب شده و برخی از مساجد 50 درصد دچار آسیب شده‌اند که نمایندگان خبرگان رهبری بر ضرورت بازسازی و ساخت و ساز سریع مساجد تخریب شده، تأکید کردند. 

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان در این دیدار برگزاری موفق اجلاس جنبش عدم تعههد در تهران را نشان از قدرت نظام جمهوری اسلامی دانستند و برگزاری این اجلاس را اتفاق بسیار مهم و کم نظیر در تاریخ کشور ارزیابی کردند. 

امام جمعه تبریز اجلاس نم در تهران را جلوه‌ای از عزت، اقتدار، استقلال و آزادی نظام اسلامی ایران دانست و گفت: ریاست ایران بر این اجلاس زمینه را برای بروز و ظهور مواضع آشکار و صریح اعضای این جنبش علیه نظام سلطه و کشورهای مستکبر فراهم کرده است. 

وی با بیان این‌که جنبش غیرمتعهدها زمینه مدیریت مشترک جهانی برای برقراری صلح و عدالت را فراهم خواهد کرد، افزود: مردم جهان از این‌که سرنوشت جهان تنها از سوی چند کشور در سازمان ملل تعیین شود، خسته شده اند و با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران به مدیریت جهانی می اندیشند. 

آیت الله شبستری با اشاره به بخش هایی از سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه ای در شانزدهمین اجلاس نم در تهران گفت: مواضع رهبری نظام همچون گذشته بسیار صریح و شجاعانه بود، در این اجلاس انتقادات صریح و علنی علیه آمریکا مطرح شد و شخصیت های بسیاری مانند دبیر کل سازمان ملل شنونده این انتقادات بودند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اجلاس شانزدهم تفاوت‌‎های اساسی با 15 اجلاس گذشته داشته است، گفت: ریاست دوره قبل اجلاس بر عهده حسنی مبارک بود، که خوشبختانه در موج بیداری اسلامی غرق شد، اما ریاست شانزدهم دوره بر عهده ایران است که توانست آمریکا را از بلندی به خفت و خواری بکشاند.

وی افزود: غرب هرگز باور نمی کرد اجلاسی در این سطح به مرکزیت ایران به عنوان مرکز بیداری اسلامی برگزار شود و شاهد پایان یافتن عمر زمامداری آمریکا در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی باشد، البته باید اذعان داشت که دشمنان نظام نیز خود به عظمت این اجلاس اعتراف کردند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از تمامی عوامل دست‌اندرکار در برگزاری این اجلاس بین‌المللی اظهار داشت: این اجلاس موجب شد تا توطئه های غرب علیه ایران خنثی و همه بافته های آنها پنبه شود، در حقیقت اجلاس تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های غرب بود. 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تسریع در روند امدادرسانی و ساخت خانه‌های مردم آسیب دیده از زلزله اخیر آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرا رسیدن سرمای زودرس در مناطق زلزله‌زده، اسکان بازماندگان این حادثه در کانتینرهای مجهز ضروری به نظر می رسد. 

وی از مردم و خیرین خواست با توجه به نزدیکی فصل سرما در اسکان دائمی و بازسازی خانه‌های مردم زلزله‌زده یاری کنند و افزود: ساخت به موقع سرپناه برای زلزله زدگان بایستی در اولویت کاری دولت خدمت‌گزار باشد، همان گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند؛ بایستی مردم و دولت در تسریع بازسازی مناطق زلزله‌زده همت مضاعف داشته باشند./935/پ202/ج

ارسال نظرات