۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۸۱۸۳
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه:

عشق به انقلاب اسلامی ایران در قلوب مردم بیدار جهان جای گرفته است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با نقل خاطرات خود از سفر به بوسنی، روسیه و مصر در دوره بصیرت سیاسی طلاب نخبه کشور به بیان علاقمندی مردم بیدار جهان به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پرداخت.
دوره تخصصي بصيرت سياسي طلاب نخبه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه های علمیه دیشب نوزدهم شهریور ماه در دوره تخصصی بصیرت سیاسی طلاب در دانشگاه شهید عباسپور تهران با اشاره به علاقه مندی مردم مسلمان و روحانیت اهل تسنن کشور بوسنی و هرزگوین به انقلاب اسلامی و رهبران دینی ایران ، بیان داشت : مفتی اهل تسنن بوسنی و هرزگوین از حوزه علمیه قم درخواست کرده بود دو استاد علوم اسلامی را برای دانش افزایی دینی و روحانیت اهل تسنن آنجا، به بوسنی بفرستند که در نتیجه بنده و دو نفر از شاگردان ما به بوسنی رفتیم و برای آنها درس هایی از علوم مختلف عقائد، اخلاق، تفسیر، حدیث و سیاست را تدریس کردیم.

وی با بیان این که محبوبیت انقلاب اسلامی ایران را در بین مردم و روحانیت بوسنی فراوان یافتیم، اظهار داشت: روز اختتامیه این دوره آموزشی، مفتی بوسنی و هرزگوین به بنده گفت: چون شما شیعه هستید، من نگران بودم به عقائد مردم لطمه وارد شود اما وقتی دیروز نظر خواهی کردم، آن ها بر ادامه و استمرار این جلسات اصرار داشتند و بسیار خرسند بودند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به سفر خود به یکی دیگر از شهرهای بوسنی که در جنگ با صرب ها بسیار شهید داده بود، بیان داشت: وقتی با امام جمعه این شهر در مسجد قدم میزدیم، اودست مرا گرفت و گفت: چرا مبلغان دینی ایرانی به کشور ما نمی آیند؟ و وقتی بنده به او گفتم: شما از ظرفیت عربستان هم می توانید استفاده کنید، او جواب داد:اگرمبلغان عربستان به اینجا بیایند، قلم پاهایشان را خرد می کنیم، ما از آنها امکانات می گیریم اما از ورود مبلغانشان به کشورمان جلوگیری می کنیم.

حجت الاسلام زمانی همچنین به سخنرانی خود در بوسنی اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام سخنرانی، هنگامی که خداحافظی می کردم، با زنی روبرو شدم که برای فرزندش التماس دعا داشت و نام او را مطهری گذاشته بود.

وی افزود: در پاسخ بنده که گفتم مطهری فامیلی است، او پاسخ داد: چون محبوبیت رهبران دینی ایران در بوسنی بسیار زیاد است، ما فامیلی آنها را اسم بچه هایمان میگذاریم به طوری که جلسه سخنرانی شما پر از مطهری ها، بهشتی ها و خمینی ها بود!

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) در نامه خود به گرباچف فرموده بودند جوانان مستعد و تیزهوش کشورتان را به ایران بفرستید تا با اندیشه ها، تعالیم، وهستی شناس اسلام آشنا شوند، اظهار داشت: بعداز فروپاشی شوروی برای جذب طلبه به مسکو رفتم در حالی که قبل از سفر هر چه برای ویزا اقدام کردم میسرنشد اما هرطور بود خودم را به مسکو رساندم و به دیدار مفتی بزرگ کل روسیه آقای عین الدین راویل که الان هم مفتی روسیه است، رفتم.

حجت الاسلام زمانی افزود: وقتی دیدار آقای عین الدین راویل رفتم، دست اندرکاران تلویزیون که به خدمت او آمده بودند در حال رفتن بودند و آقای راویل که می خواست مرا آزمایش کند، به من گفت: از دیدگاه های امام خمینی اطلاعاتی داری؟ و هنگام مواجه شدن با پاسخ مثبت من دستم را گرفت و گفت: اگر اجازه دهی به دست اندرکاران صدا و سیما بگویم که برای گرفتن مصاحبه از تو اقدام کنند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه بیان داشت: وقتی که مصاحبه را شروع کردم آقای راویل اصرار می کردکه مطالب بیشتری را بیان کنم به طوری که پرسیدم شما چرا این قدر به انقلاب اسلامی علاقه مندید، پاسخ داد: ملت ما 70 سال در عطش اندیشه های ناب اسلام بودند که اسلام ناب از زبان امام خمینی(ره) گفته شد و خود من هم از شیفتگان رهبر انقلاب اسلامی ایران یعنی امام خمینی(ره) هستم.

وی همچنین با اشاره به این که بعد از مصاحبه مردم روسیه با تلوزیون تماس گرفته بودند و به این مصاحبه ابراز علاقه مندی کرده بودند گفت: حتی از صدا و سیمای روسیه با سفارت ایران تماس گرفتند و سپس از رادیوی روسیه آمدند و تا غروب سه مصاحبه با آن ها انجام دادم بطوری که خبرنگار روسی به من گفت: من تا 15 هفته مطلب جمع کردم و بدانید این مطالب 600 میلیون شنونده دارد و من معتقدم اندیشه های امام خمینی(ره) باید در جهان مطرح شود.

حجت الاسلام زمانی در ادامه به سفر خود به کشور مصر اشاره کرد و گفت: در مصر به دیدار عالی ترین مقام دینی شیخ الاظهر که دکتر سید محمد طنظاوی بود رفتم که وی یک جمله طلایی که باید در تاریخ ثبت شود، به من گفت مبنی بر این که «الخمینی فی قلبی وفی قلب کل شعب المصری» یعنی امام خمینی محبوب قلب من و تمام ملت مصر است.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه همچنین با بیان این که در جای جای دنیا علاقه به انقلاب اسلامی و رهبران دین ایران یافت می شود، تاکید کرد: ملت هایی که این علاقه در آن ها بیشتر وجود دارد، طبیعتا برای موج سوم یعنی ایجاد حکومت ضد سلطه و بیداری اسلامی آمادگی بیشتری دارند.

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: موج چهارم، اعتقاد قرآنی ما مبنی بر حاکمیت بندگان صالح خدا بر زمین است که با ظهور حضرت مهدی(عج)تحقق می یابد و یقین داریم که این موج چهارم انجام خواهد گرفت.

گفتنی است دوره تخصصی بصیرت سیاسی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور برای تعداد 180 نفر از طلاب نخبه در دانشگاه شهید عباسپور تهران در حال برگزاری است و تا بیست و سوم شهریورماه به کار خود ادامه خواهد داد. /959/پ202/ص

ارسال نظرات