۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۸۳۹۸
حجت الاسلام شفیعی:

امام صادق احیاگر اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: تبیین مبانی اسلام به خصوص تشیع برای جهان در عصر پربرکت حضرت امام جعفر صادق(ع) به وقوع پیوست و این شخصیت بزرگوار با تلاشی که انجام داد مذهب شیعه را به درجات عالی علم رساند.
شهادت امام صادق

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: فضایل و مناقبی که از ائمه(ع) ذکر کرده اند در همه این بزرگواران وجود دارد، اما به تعبیر زیبای آیت الله جوادی آملی، ائمه اطهار(ع) هرکدام مظهر یکی از جلوه های عظمت الهی هستند، بنابراین در هرکدام از ائمه ویژگی هایی می بینیم که آن امام را در افقی متفاوت برای ما به تصویر می کشد.

وی با بیان این که لقب شیخ ائمه به امام صادق(ع) داده شده است خاطرنشان کرد: با توجه به سن امام عصر(عج) در بین همه ائمه اطهار(ع) امام صادق(ع) بیشترین عمر را در این دنیا داشته و لقب شیخ ائمه به ایشان داده شد.

حجت الاسلام شفیعی به عظمت و بزرگی صادق آل محمد(ع) اشاره کرد و گفت: دوست و دشمن در برابر بزرگی آن امام بزرگوار سر خم می کرد که مثال بارز آن بزرگ مذهب حنفی است که بر علم و فقهات امام صادق(ع) چندین بار در تاریخ اعتراف کرده است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: در روایات آمده است بزرگان ادیان وقتی با امام صادق(ع) به بحث و گفت و گو می نشستند خود را گنجشک کوچکی در برابر یک عقاب شکاری مشاهد می کردند.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که روزی شخصی از خاندان من متولد می شود که علم را می شکافد که آن امام محمد باقر(ع) بود خاطرنشان کرد: فرزند این امام بزرگوار صادق آل محمد(ع) راه پدر بزرگوارش را تا اوج قله های علم و فقهات ادامه داد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که بنیان حرکت عظیم علمی در عصر امام صادق(ع) پی ریزی شد تأکید کرد: تبیین مبانی اسلام و به خصوص تشیع برای جهان در عصر پر برکت حضرت امام جعفر صادق(ع) به وقوع پیوست و این شخصت بزرگوار با تلاشی که انجام داد مذهب شیعه را به درجات عالی علم رساند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان به نقش امام صادق(ع) در احیای مذهب تشیع اشاره کرد و گفت: این امام عظیم الشان در واقع احیاگر دین مبین اسلام است. ایشان در عصری زندگی می کرد که ظلم، بی بند باری، ستم به وفور در آن عصر یافت می شد و در فرصت هایی که در بین این خفقان به وجود می آمد با تدابیری که اندیشیدند به نشر دین و شریعت می پرداختند.

امام صادق بنیانگذار ارکان مذهب تشیع است

حجت الاسلام شفیعی افزود: امام جعفر صادق(ع) ارکان مذهب شیعه را در آن روزگار بنیان گذاشتند و آن را به ثمره عمل رسانند تا به دشمنان آن زمان بفهمانند ائمه اطهار(ع) مردم را به حال خود وا نمی گذارند.

وی در پایان عنوان کرد: کار بزرگی که در در زمان امام محمد باقر(ع) و فرزند بزرگوارش امام صادق(ع) انجام گرفت، نهضت بزرگ علمی بود که امروزه راه دست یابی به حقیقت را برای ما آسان ساخته است./9458 /ت303/ع 

ارسال نظرات