۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۴۱۷
آیت الله علم الهدی:

انقلاب اسلامی منطق امام صادق را جهانی کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید بر لزوم تغذیه روح و فکر انسان از منابع وحیانی گفت: در اثر روشنگری های امام صادق(ع) در طول تاریخ تا به امروز مردم در جانشینی پیامبر(ص)، هیچ مشعلی را جز مشعل علم و عصمت روا نمی دارند.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در جمع عزاداران شهادت امام صادق(ع) در حرم مظهر رضوی با اشاره به این آیه قرآن کریم که می فرماید موسی(ع) را در کانون سرسخت ترین دشمنانش قرار دادیم و شیرخوردن او از دیگر زنان را به جز مادرش حرام کردیم، اظهار داشت: این مسأله به این دلیل است که جسم موسی بنا بود محفل روح بزرگ الهی شود بنابراین لازم بود مبدأ تغذیه آن نیز پاک و طاهرباشد.

مبدأ تغذیه روح و جان انسان، تنها وحی و کتاب وحی است

وی، پاک بودن منبع تغذیه روح و جسم را یک اصل قرآنی در هدایت بشر دانست و افزود: این منبع قطعا تخصص ها و علوم مادی و تجربی نمی تواند باشد چرا که آنچه از تجارب و استعدادهای مادی حاصل می شود، در حد حدس و گمان است نه یقینی.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از سوی دیگر، انسان نمی تواند حقایقی را که کشف می کند در مسیر تعالی وکمال خود بهره برداری کند مانند دانش اتمی که به جای تعالی انسان در مسیر عبودیت، بر ضد بشریت مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد.

 

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: مبدأ تغذیه روح و جان انسان، تنها وحی و کتاب وحی است که بالاترین امتیاز آن، برخورداری از حقایق مطمئنه و تعالی بخش انسان است و توسط انبیا و اوصیای الهی در میان امت اسلام جریان می یابد.

 

وی ابراز داشت: پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، اسلام توسط بنی امیه، به جای یک مبدأ توانمند که باید با دست حجت بالغه الهی در رأس مدیریت زندگی انسان ها تغذیه کننده باشد،  به عنوان تز قدرتی که بنا دارد در دنیا قطب سوم سیاسی شود برای مردم مطرح و جامعه آنچنان دگرگون شد که هر یک از حجت های الهی به طریقی از این جهالت ها و خفقان ها زجرکش شدند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در این میان تنها در زمان امام باقر و امام صادق(ع) تا حدی فضای اجتماعی مساعد شد و ایشان توانستند سازمان تغذیه فکر انسان ها با کتاب وحی را راه اندازی کنند.

 

وی ادامه داد: این گسترش به حدی رسید که امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد در رشته های مختلف علمی و فناوری پرورش دادند. از این رو واقعیت اینکه مبدأ تغذیه فکر انسان تنها وحی الهی می تواند باشد در این زمان برای مردم تبیین شد و فهمیدند که اسلام و دین، تنها ادعای قدرت و سیاست نیست بلکه قدرت و سیاست یکی از ده ها ابزار تربیتی پرورشی جامعه است.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در نتیجه این روشنگری، حکومت عباسی نزد مردم به عنوان یک جریان متکی به شمشیر و زورگویی شناخته وسبب شد تا دشمنی عباسیان با امام به نهایت خود برسد تا جایی که ایشان را با آن هتک حرمت به شهادت رساندند.

 

فاجعه فیضیه، تداوم سیاست های منصور دوانیقی در برابر امام صادق بود

 وی با ابیان اینکه روشنگری نسبت به این واقعیت در طول تاریخ شیعه تا به امروز ادامه یافته و منجر به انقلاب اسلامی ایران شده است، افزود: رژیم طاغوت نیز در تقابل با این حرکت، دقیقا همان طرح منصور دوانیقی در برابر امام صادق(ع)، یعنی سرکوبی را اجرا کرد و در فروردین ماه 1342 در مراسم بزرگداشت شهادت این امام همام، طلاب مدرسه فیضیه قم را به خاک وخون کشید.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این در حالی بود که مردم با الهام از مکتب جعفری در برابر ظلم رژیم ایستاده و ان را چنان سوزاندند که با ذلت از حکومت کناره گیری کردند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی منطق امام صادق را جهانی کرده است، افزود: گسترش توجه به معارف شیعه ومکتب جعفری خصوصا در سال های اخیر، از برکات این انقلاب است.

 

وی در پایان، با تقدیر از شرکت کنندگان در اجتماع عظیم عزاداران مکتب جعفری از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: با این حرکت پر شور خود ثابت کردید که واقعا دوستدار و شیعه امام جعفر صادق(ع) هستید و با اشک های خود نشان دادید چگونه برای گسترش معارف این مکتب آسمانی در جهان، پایمردانه ایستاده اید./930/ پ202/ع

 

 

ارسال نظرات