۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۴۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دوران امام صادق، اوج شکوفایی علوم دینی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، دوران امام صادق (ع) را زمان اوج شکوفایی علوم دینی دانست و تصریح کرد: آن امام همام با جهاد علمی خود زمینه جهانی شدن فقه شیعی را فراهم کردند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در حاشیه برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع خبرنگاران به ویژگی های سیره زندگی آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) در همه لحظات زندگی پربار خود همچون مبارزی نستوه و انقلابی بدون وقفه در میدان فکر و عمل حضور داشتند.

وی با بیان این که آن امام همام در لباس تدریس و تأسیس مکتب انسان ساز شیعه ، جهادی راستین انجام دادند، افزود: امروز اسلام ناب شیعی در سایه تلاش های آن حضرت در جهان با عزت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به رشد مکاتب و اندیشه های متفاوت فلسفی و کلامی در بین مردم در دوران امامت امام صادق (ع) گفت: علیرغم همه این مسائل جهاد علمی آن حضرت متوقف نشد، بلکه با جدیت بیشتری دنبال شد تا به ثمر نشست.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که فقه شیعی از سوی امام صادق (ع) پایه گذاری و به اوج رسید، ادامه داد: نقش شاگردان آن امام همام در گسترش اسلام ناب محمدی در عرصه جهانی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به دلایل نامگذاری مذهب جعفری اشاره کرد و گفت: انتشار مکتب راستین اهل بیت(ع) از سوی امام صادق (ع) یکی از مهم ترین دلایل نامگذاری آن به مذهب جعفری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نقش امام صادق (ع) در رشد و بالندگی حوزه علمیه بسیار روشن است، گفت: جهاد علمی ششمین امام شیعیان و شاگردان ایشان سبب شد امروز حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مرکز نشر و گسترش اسلام ناب در جهان مطرح شود.

حجت الاسلام شکریان، دوران امام صادق (ع) را زمان اوج شکوفایی علوم دینی دانست و تصریح کرد: آن امام همان با جهاد علمی خود زمینه جهانی شدن فقه شیعی را فراهم کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ایشان همچون سدی محکم و خلل ناپذیر در مقابل انحراف اصول و معارف اسلامی از مسیر اصلی، ایستادند و توانستند با درایت عالمانه، شیعه را که در حال نابودی و اضمحلال و در خفقان و شکنجه حکومت های پیشین بود، نجات دهد و در واقع امام ششم (ع) احیا کننده ارزش های اصیل اسلام و سنت نبوی است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: نهضت امام با توجه به اختلافات سیاسی بین امویان و عباسیان و تقسیم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقاید مادی و نفوذ فلسفه یونان در کشورهای اسلامی، بر پایه های محکم علمی استوار بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به سیره اخلاقی امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان مانند پدران بزرگوار خود در احسان و انفاق به نیازمندان اهتمام ویژه داشت و دارای حکمت و علم وسیع و نفوذ کلام و قدرت بیان بود و با کمال تواضع و در عین حال با نهایت مناعت طبع کارهای خود را شخصا انجام می دادند./950/پ203/ع

ارسال نظرات