۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۸۴۹۷
آیت الله خاتمی:

آمریکا مقصر اصلی اهانت به ساحت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با محکوم کردن اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر(ص) آمریکا را مسؤول و مقصر اصلی در این بین دانست و تاکید کرد: اگر آنها در برابر دین ستیزی گذشته موضع مشخصی و شفافی می گرفتند دیگر امروز این جریان ادامه پیدا نمی کرد.
 آيت الله سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در یادواره هزار و100  شهید مرکز استان که در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با بیان این که پیام امروز شهدا پیام قرآن و انبیای الهی است، گفت: پیام قرآن نیز ایستادگی در راه آرمان های بلند مکتب است.


وی با بیان این که شهیدان برای یک هدف عمده به میدان جهاد شتافتند و آن هدف نیز مکتب آنها بود، افزود: شهدا در دفاع از مکتب الهی ثابت قدم بودند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نظامی اسلامی است که از جای جای میهن اسلامی عطر جانبخش مکتب، ایمان، ولایت، نور و معنویت به مشام برسد، خاطرنشان کرد: بوی تنفر انگیز گناه و معصیت در شأن نظام اسلامی نیست که از برخی کلان شهرهای ما به جای استشمام عطر ایمان بوی تنفر انگیز بدحجابی و بی حجابی به مشام برسد.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آن بوی تنفر انگیز بوی رژیم سیاه طاغوت و رضاخانی است، گفت: وضع حجاب در کشوری که بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، نباید این گونه باشد.

 

وضعیت حجاب زیبنده نظام اسلامی نیست
وی با هشدار نسبت به گسترش بدحجابی در جامعه دینی، خاطرنشان کرد: متأسفانه سیل بدحجابی و بی حجابی در حال توقف نیست، بلکه در حال رشد و گسترش است.


آیت الله خاتمی با تأکید بر این که در همه مراکز اجتماعی، دولتی و عمومی کشور باید بوی دین به مشام برسد، خاطرنشان کرد: وضع حجاب در نظام اسلامی باید در شأن این انقلاب دینی باشد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که زندگی مکتبی هزینه بر است، افزود: این شرایط در دوران انبیای الهی و امامان معصوم نیز هزینه بر بوده است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میان جهانی از کفر، ظلم و ستم نظامی به نام اسلام و قرآن قد علم کرده است، گفت: در برابر نظام لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق نظام مردم سالاری دینی به نام حکومت دینی شکل گرفته است.


آیت الله خاتمی با بیان این که دشمنان اسلام و نظام دینی بیش از 33 سال است که از همه شیوه های ممکن برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی استفاده کردند، ادامه داد: آنها هر از آنچه که در اختیار داشتند برای مقابله با نظام به صحنه آوردند، اما باز هم شکست خوردند.


وی با اشاره به این که استکبار جهانی در مقابله با نظام اسلامی جنگ قومیت ها، هشت سال جنگ تحمیلی، نفوذی ها و تروریسم کور را به جان انقلاب انداخت و تجربه کرد، گفت: آنها در همه این توطئه ها ناکام ماندند و نظام اسلامی هر روز با نشاط تر از گذشته در مسیر تحقق اهداف خود پیش می رود.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با همه دنیا می جنگید، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی ایران اسلامی در برابر تهاجم بیگانه برای همیشه بیمه کرده است.

 

تلاویو با کوچک ترین اقدام علیه ایران با خاک یکسان می شود
آیت الله خاتمی با بیان این که رژیم جعلی صهیونیستی 33 سال است که شعار حمله به ایران اسلامی را سر می دهد، اما تاکنون هیچ غلطی نتوانسته بکند، گفت: این رژیم جعلی و حامیانش جرأت حمله به ایران اسلامی که نیروهای مسلح بازوان پرتوان آن است را ندارد.


وی با بیان این که اگر رژیم صهیونیستی تاکنون کمترین جرأت را داشت تاکنون به کشورمان حمله می کرد، ادامه داد: در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد کمترین تجاوزی به این ملت و آب و خاک داشته باشد تلاویو با خاک یکسان می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براین که ملت ایران هزینه های یک نظام مکتبی را پرداخت کردند، گفت: امروز انقلاب اسلامی بعد از 33 سال در دنیای توطئه ها همانند سرو قامت کشیده ای ایستاده است.

 

تفکر طرفداران سازش اشتباه است
آیت الله خاتمی با اشاره به این که تا زمانی که ملت در مسیر مکتب و دین هستند دشمنان یک لحظه نیز از توطئه افکنی دست بر نخواهند داشت، ادامه داد: کسانی که تفکر سازش دارند و تصور کنند اگر ما در برابر دشمنان کوتاه بیاییم آنها نیز کوتاه خواهند آمد، بدانند تفکرشان اشتباه است.


وی با بیان این که دشمنان با اصل و اساس انقلاب اسلامی مخالف هستند، گفت: بحث سلاح هسته ای و حقوق بشری تنها بهانه است و هدف آنها از این فشارها تنها نظام اسلامی است.


امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای شکستن سه خاکریز به کار گرفته اند، گفت: ملت ایران اسلامی باید این خاکریزها را بشناسد و دشمن را ناکام بگذارد.

 

سه خاکریز مهم انقلاب اسلامی
وی به خاکریز سیاسی به عنوان نخستین خاکریز مهم در کشور اشاره کرد و گفت: خاکریز سیاسی حاکمیت دین است و دشمنان نیز می خواهند این حاکمیت دینی را بشکنند و همه توطئه های دشمنان نیز در این مسیر است.


آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، گفت: توهین به ساحت نبی مکرم اسلام بدین خاطر است که نور اسلام به لطف خدا با سرعت نور در حال حرکت است و تا پشت دیوار کاخ های استکبار و حتی در داخل کاخ های آنان نیز نفوذ کرده است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز یک موج مقدسی در دنیا آغاز شده است و نباید متوقف شود، گفت: ایران اسلامی نیز باید در خط مقدم این موج مقدس قرار داشته باشد و باید این موج مقدس را به طوفانی تبدیل و آمریکا را در دنیا مفتضح کرد.


وی با بیان این که امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکایی مسؤول بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) هستند، ادامه داد: اگر آنها در برابر دین ستیزی گذشته موضع مشخصی و شفافی می گرفتند دیگر امروز این جریان ادامه پیدا نمی کرد.

 

امت اسلام روز استکبار را به شام سیاه تبدیل کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز عصر بیداری اسلامی و نفوذ اسلام ناب در جهان است خطاب استکبار جهانی گفت: امت اسلام روز شما را به شام سیاه تبدیل خواهد کرد.


آیت الله خاتمی دومین خاکریز مهم کشور را خاکریز فرهنگی دانست و با بیان این که دشمنان می خواهند این خاکریز مهم را نیز بشکنند، ادامه داد: خاکریز فرهنگی اعتقادات و باورهای دینی ما است و دشمن برای خدشه دار کردن آن همه توان خود را به کار گرفته است.


وی با اشاره به این که خاکریز فرهنگی ما ارزش های اخلاقی و باورهای اعتقادی ملت ایران اسلامی است، گفت: دشمن در این عرصه از مدت ها قبل وارد شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از دولت های گذشته همواره نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده بودند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز 200 میلیون فارسی زبان در دنیا داریم که دشمنان دو هزار شبکه ماهواره ای را برای آن راه اندازی کردند، خاطرنشان کرد: تنها 125 شبکه ماهواره اختصاص به ایرانیان دارد تا پایه های مبانی دینی آنها را سست کنند و ارزش عفاف و پاکی را زیر سؤال ببرند.


وی با بیان این که اگر خاکریز فرهنگی شکسته شود انقلاب در خطر قرار خواهد گرفت، گفت: انقلاب اسلامی با انقلاب فرهنگی امام راحل شکل گرفت و دشمنان نیز از همین حربه می خواهند علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

برخی نه تنها برای حجاب کاری نمی کنند بلکه نیش هم می زنند
آیت الله خاتمی با تأکید براین که امروز مسأله حجاب از یک مقوله فرعی عبور کرده و به یک مسأله کاملا اصلی تبدیل شده است، تصریح کرد: حجاب یک موضوع فرهنگی و اجتماعی نیست و اینکه برخی ها آن را تنها یک موضوع فردی می دانند کاملاً اشتباه است چون بدحجابی امنیت اخلاقی، اجتماعی، روانی و اخلاقی جامعه را زیر سؤال می برد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قانون عفاف و حجاب در سال 86 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، ادامه داد:  این قانون بیش از 300 بند داشت و برای 25 نهاد تعریف شده بود.
 اگر این قانون که مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز بود در همان زمان به خوبی اجرا می شد امروز وضعیت حجاب این گونه نبود.


وی با بیان این که مسؤولان از بنده روحانی انتظار توجیه نداشته باشند، گفت: وضعیت حجاب امروز در ایران اسلامی مطلوب نیست.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که عرصه فرهنگی عرصه هست و نیست نظام اسلامی است، خطاب به برخی ها گفت: اگر برای حجاب کاری نمی کنید، حداقل نیش نزنید.


آیت الله خاتمی با بیان این که همه مراجع تقلید و علما همواره بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تأکید دارند، خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگی نظام عرصه کلیدی و خاکریز نخست نظام است و پیام شهیدان نیز همین مسأله بوده است.

 

دوری از اسراف زیربنای اقتصاد مقاومتی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود سومین خاکریز نظام اسلامی را خاکریز اقتصادی دانست و با بیان این که دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی برای تضعیف نظام از همین بخش وارد شده بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که بهترین راه حل برای دفاع در برابر تحریم های یک جانبه دشمنان است.


وی حمایت از تولید داخلی برای بی اثر کردن تحریم های دشمنان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در عرصه داخلی باید به تولید ملی بهای ویژه داده و فرهنگ کار نیز جدی گرفته شود.


آیت الله خاتمی اصلاح الگوی مصرف را ریشه اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: دوری از اسراف نیز زیربنای این اقتصاد خواهد بود./950/پ201/ج

ارسال نظرات