۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۵۹۷
حجت الاسلام ربانی:

گسترش خدمات فرهنگی نیاز امروز خانواده‌ روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: امروز اگر خود روحانی بخواهد یک زندگی بسیار زاهدانه داشته باشد، فرزندان او به دلیل ارتباطات اجتماعی نمی توانند آن زندگی را تحمل کنند، بنابراین باید خدمات فرهنگی را پر رنگ کرده و مورد توجه قرار داد.
حجت‌الاسلام سيدحسن رباني، رييس مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه کشور،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، در بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، که عصر روز گذشته در هتل میثاق مشهد مقدس برگزار شد، گفت: امروز جهان تشیع در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل جریان های انحرافی قرار گرفته است، جهان کفر و انحراف، عده و نیروهایش را برای مقابله این مشعل نورانی مکتب اهل بیت بسیج کرده است، و وظیفه نگهداری این مشعل اهل بیت(ع) بر عهده روحانیت فداکار است.

وی با بیان این که روحانیت کارشناسان اصیل ناب اسلام، محافظان و مرابطان حمایت از ایتام آل محمد هستند، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت هم در بعد نرم افزاری و هم سخت افزاری باید با جدیت و قوت، مسؤولیت خودشان را به انجام برسانند؛ بعد نرم افزاری به معنای جذب آموزش و تبلیغ و ... و بعد سخت افزاری نیز به معنای حمایت و پشتیبانی است، و حوزه با این دوبال می تواند رسالت خودش را در دفاع از میراث گرانقدر اهل بیت به خوبی به انجام دهد.

وی افزود: بخش نرم افزاری بر عهده مدیران حوزه و بخش سخت افزاری به دستور رهبری بر عهده مرکز خدمات حوزه علمیه است.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه های علمیه مأموریتش را پیرامون تأثیرگذاری در توانمندسازی روحانیت و طلاب متمرکز کرده است، تصریح کرد: امروز مرکز خدمات حوزه های علمیه خود را به رسالت ها و مأموریت های حوزه و روحانیت هدفمند کرده است و در این هدفمندی به لایه های مختلف روحانیت و سطوح مختلف حوزوی توجه کرده و از طرف دیگر نگاه مرکز خدمات پس از بیست سال تجربه این شده است که روحانیت را به تنهایی نبیند و خانواده‌های روحانی را هم پوشش دهد.

وی ادامه داد: خدمات عاطفی جایگاه ویژه ای در رشد و بالندگی طلاب دارد، گاهی دیدن یکی از علما که امروز خانه نشین شده در آرامش آن عالم فرزانه بیشتر از کمک های مادی اثرگذار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که خدمات فرهنگی در حوزه های علمیه باید گسترش داده شود، اظهار داشت: امروز اگر خود روحانی بخواهد یک زندگی بسیار زاهدانه داشته باشد، فرزندان او به دلیل ارتباطات اجتماعی نمی توانند آن زندگی را تحمل کنند، بنابراین باید خدمات فرهنگی را پر رنگ کرده و مورد توجه قرار داد.

وی یادآور شد: امروز خانواده های روحانی بسیاری هستند که 12 سال است به حرم‌های ائمه معصومین(ع) نتوانسته اند مشرف شوند و یا حتی نتوانسته اند فرزندان شان را به یک اردوی تفریحی ببرند؛ از این رو ضرورت دارد که خدمات مرکز به این سمت توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: در عرصه درمان قدم‌های ارزشمندی برداشته شده، اگرچه باز هم خدمات بزرگی ارائه شده، اما بازهم روحانیت مظلوم و محروم هستند و از حداقل های حقوق شهروندی هم برخودار نیستند؛ این روحانیت در این چنین شرایطی باید در عرصه خدمات توجه دیگری هم به آنها بشود.

وی با یادآوری این نکته که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بنا دارد که در خدمت روحانیت برای ارتقای توانمندی روحانیت و نقش این نهاد عظیم در جامعه در شرایط فوق العاده فرهنگی باشد، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به دنبال آن است که با اصل عزت و کرامت با روحانیان برخورد کند و این خدمات را به افرادی که استحقاق مضاعف دارند، ارائه دهد./968/پ202/س

ارسال نظرات