۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۴۷۲
رییس جمهور:

دفاع مقدس نه تنها دفاع از سرزمین بلکه دفاع از حیثیت و شرف انسان بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اظهار داشت: دفاع مقدس ملت ایران تنها دفاع از یک سرزمین، ملت و یک مکتب نبود بلکه بالاتر از آن دفاع از حیثیت و شرف انسان و حقوق تمامی ملتها و مظلومان عالم بود.
دکتر احمدي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (جمعه) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ضمن تبریک این ایام به فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح سرفراز جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و جامعه بشری گفت: بدون تردید دفاع مقدس ملت ایران یک حادثه بزرگ و عاملی شفاف ساز در صحنه عالم و تجربه ای گرانقدر برای ادامه راه بشریت است.


رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بعد از سالها استیلای دیکتاتوری وابسته به غرب در ایران، مردم کشورمان با رهبری مردی آسمانی و با دستی خالی بر علیه آن قیام کرد و فریاد توحید، عدالت طلبی و آزادی خواهی سر داد.



دکتر احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی ملت ایران را نه تنها یک خروش و خیزش در برابر دیکتاتوری حاکم در کشور، بلکه در برابر نظام سلطه و مستکبران جهان که پشتیبان و حامی آن دیکتاتوری بودند توصیف کرد.



رییس‌جمهور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نظام منحط و ضد بشر استکبار، هویت خود را عیان کرد، ادامه داد: ملت ایران همه توان، داشته ها، عظمت و استعدادهای الهی خود را در دفاع مقدس به صحنه آورد؛ در آن دوران در یک سو فریبکاری، ناجوانمردی و اقدامات ضد انسانی بود و در طرف دیگر مظلومیت، ایستادگی بر آرمانها، اتکا به خدا و قدرت ملت قرار داشت.



دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه ارزشهای مدیریت حاکم بر جهان رنگ باخت و کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت بین الملل بودند آنها را زیر پا گذاشتند و به اقداماتی ضد انسانی تن دادند، گفت: در آن دوران حملات شیمیایی علیه مردم بی دفاع از سوی مدعیان، توجیه شد و آنها از خشن ترین دیکتاتوری دفاع کردند و در حقیقت ضعفهای مدیریت حاکم بر جهان در دوران دفاع مقدس آشکار و مشخص شد.


رییس‌جمهور با بیان اینکه مستکبران حتی استقلال و عزت یک ملت را به رسمیت نشناخته و تمام شعارهای انسانی آنها در مسیر سلطه طلبی و منافعشان قربانی می شود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس آنها حتی قوانین ابتدایی را که خودشان درباره اسرای جنگی وضع کرده بودند، رعایت نکردند و مشخص شد که همه هدف آنها سلطه، تحقیر و تضعیف ملتها و جلوگیری از رشد و پیشرفت آنها است.



دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس مشخص شد که راه نجات بشر ایستادن روی پای خود و تکیه بر توانمندی ها و وحدت و انسجام است، تصریح کرد: اگر ملتها تصمیم بگیرند و با اراده و هم دل باشند و از قدرت اهریمنی حاکم بر جهان ترس نداشته باشند، مطمئناً پیروزی با آنها خواهد بود.

 

رییس‌جمهور افزود: ملت ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و بسیج مردمی ما در دوران دفاع مقدس تجلی حقیقت رسیدن به هدف با ایستادگی بودند و با دست خالی در برابر پیشرفته ترین تجهیزات دشمن ایستادند و بر قدرتهای بزرگ غلبه کردند.



دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز نیز قدرتهای حاکم بر دنیا تمام هستی و حیثیت ملتها را به تاراج برده و در برابر پیشرفت آنان ایستادگی می کنند و با فریبکاری به دنبال تفرقه اندازی و توسعه بوده و به دروغ شعار آزادی بیان سر می دهند، اظهار داشت: کسانی که در برابر یک سئوال درباره موضوعی تاریخی جنجال به پا می کنند و ملتها را به واسطه این سئوال تحت فشار قرار می دهند، در برابر زشتترین اهانتها به پیامبر عزیز اسلام (ص) که عینیت مهربانی و محبت است، شعار پایبندی به آزادی بیان سر می دهند.


رییس‌جمهور افزود: صهیونیستهای بی فرهنگ برای نجات خود در جهان تفرقه اندازی و مسئله سازی کرده و درگیری قومی و قبیله ای ایجاد می کنند و تنها اقدام مدعیان حقوق بشر، توجیه این اقدامات است.



دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه راه رسیدن به کرامت، عزت، استقلال و استقرار عدالت در جهان همان راهی است که ملت ایران در دفاع مقدس دنبال کرد، اظهار داشت: ملت بزرگ و تمدن ساز ایران اسلامی با همان روحیه، خودباوری و احساس اعتماد به نفس و با نگاهی جهانی به حقوق همه ملتها در برابر زیاده خواهی ها ایستاده و از کرامت انسانی، حقوق ملتها و اجرای عدالت صیانت می کند.


رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مومن، نیک اندیش، مهربان و دلبسته به آرمانها الهی برای صیانت از کشور و ملت ایران ایستاده اند و تمامی برنامه ها و تاکتیکهای آنان در مسیر دفاع از کرامت و حقوق ملتها است، افزود: نیروهای مسلح ایران محبوب ملت ایران و دوست همه ملتهای جهان و صیانت کننده از حقوق ملتها در عرصه بین الملل هستند.



دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ نگاه، اندیشه و مشی جهانی داشته است و حتی در دفاع مقدس نیز تنها به دنبال آزادی سرزمین نبود بلکه به دنبال پاک کردن جهان از جرثومه مستکبران بود، گفت: امروز ملت ایران پشتیبان عدالت و آزادی همه ملتها در جهان است.



پس از سخنان دکتر احمدی نژاد یگانهای نمونه نیروهای مسلح با آخرین تجهیزات و دستاوردهای این نیروها در برابر جایگاه رژه رفتند./924/د102/ج

ارسال نظرات