۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۰۹۳
نماینده طلاب ارسباران:

ابراز تاسف از اهانت به مقدسات تنها راه چاره نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی با تاکید بر این‌که مسلمانان جهان بی‌حرمتی‌ به مقدسات دینی خود را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت، گفت: ابراز تاسف از اهانت به مقدسات تنها راه چاره نیست.
شهادت رسول الله ، وفات، پيامبر

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب منطقه ارسباران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی در چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) اظهار داشت: چنین اقدمات وقیحانه‌ای، نور نبوت و اسلام را خاموش نمی کند، بلکه رسوایی دشمنان اسلام را به دنبال دارد.


امام جمعه شهر مهربان از سازمان ملل و نهادهای مدعی حقوق بشر و ادیان خواست تا برای مجازات عاملان این اقدام مذبوحانه اقدام عملی داشته باشند و گفت: اظهار تاسف در مقابل اینگونه اقدامات وقیحانه کافی نیست و اگر به خاطر دفاع از آزادی بیان اینگونه در مقابل بی‌حرمتی‌ها سکوت می‌کنید، چگونه است که چنین توجیهی در موضوع هولوکاست و یا حقوق ضایع شده مسلمانان در فلسطین صدق نمی کند.

 

وی افزود: آزادی بیان به معنای آزادی توهین و اهانت نیست و قطعاً مسلمانان جهان اینگونه بی‌حرمتی‌ها را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت، سکوت آمریکا، کشورهای استکباری و غربی در مقابل اینگونه گستاخی‌ها در واقع تلاش برای انحراف افکار عمومی از تحولات جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس، به تشریح نقش روحانیت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن هیچ‌گاه تکراری نیست و بازخوانی آن با توجه به نقاط گرهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است.

 

نماینده طلاب منطقه ارسباران به برکات و ثمرات هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: انتشار شکوه و عظمت اسلام ناب محمدی(ص) یکی از ثمرات و برکات عظیم هشت سال دفاع مقدس بود که ثابت کرد می‌توان با نیروی ایمان و اسلام در مقابل کشورهای مجهز به انواع سلاح‌های جنگی ایستاد و پیروز شد.

 

وی وحدت و انسجام میان مردم و مسؤولان را از دیگر برکات دوران دفاع مقدس دانست و افزود: آمریکا و ایادی غربی‌اش با تجهیز رژیم بعث عراق به انواع سلاح‌های جنگی و تجهیزات پیشرفته نظامی درصدد براندازی نظام اسلامی ایران بودند، اما در مقابل سلاح ایمان و عقیده رزمندگان و جوانان ایران اسلامی راه به جایی نبردند و زمین‌گیر شدند.

 

حجت الاسلام جلیلی با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس نظام اسلامی را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و تهاجمات بیمه کرده است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس این باور را در بین مسلمان جهان به وجود آورد که می‌توانند بدون هر گونه وابستگی به شرق و غرب بر روی پای خود بایستند.

 

وی در پایان افزود: صدور انقلاب اسلامی به دنیا اثبات مظلومیت نظام اسلامی، ستم تجاوزگران، آشکار شدن چهره تزویرگران، خودکفایی نظام در بسیاری از زمینه‌ها، شکسته شدن ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب از جمله دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است. /935/ت302/ب

ارسال نظرات