۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۲۰۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

پاسداری از نظام اسلامی مهم ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا یکی از مهم ترین رسالت های امروز روحانیت را پاسداری از نظام اسلامی دانست و گفت: روحانیت باید با آگاهی و بصیرت جامعه را از توطئه های دشمنان آگاه سازد.
حجت الاسلام مختار نظري، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کريلاي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران  امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان با بسیج طلاب با اشاره به این که طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در حفظ ارزش های دینی و انقلابی بر عهده دارند، گفت: خوشبختانه روحانیت آگاه و بصیرت در سه دهه اخیر همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی گام برداشته است.

وی با بیان این که رسالت روحانیت در دو بعد جهاد علمی و مبارزات سیاسی و اجتماعی است، افزود: روحانیت همه سختی ها و مشکلات را به جان خریده و برای اعتلای اسلام همیشه در میدان مبارزه حضور داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که حضور روحانیت در همه انقلاب های مردمی بر علیه استعمار و استکبار پررنگ بوده است، ادامه داد: جریان مشروطه یکی از عرصه های حضور روحانیت بوده است.

حجت الاسلام نظری با بیان این که جریان نهضت نفت نیز با تلاش های آیت الله کاشانی به نتیجه رسید، گفت:  انقلاب عراق نیز به رهبری روحانیت شکل گرفت و هدایت شد.

وی با اشاره به این که نقش آفرینی روحانیت در انقلاب اسلامی نبود، انقلاب مردمی ملت ایران به نتیجه نمی رسید و در صورت نتیجه بخش بودن در مدت کوتاهی با شکست مواجه می شد، خاطرنشان کرد: رهبری های امام راحل و پیشتازی روحانیت نبض هدایت جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا یکی از مهم ترین رسالت های امروز روحانیت را پاسداری از نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز همه تلاش دشمنان برای تضعیف نظام به کار گرفته شده که روحانیت با شناسایی توطئه های دشمنان هشدارهای لازم را به جامعه دهد.

وی به فعالیت هزار پایگاه مقاومت در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح صالحین سپاه با همکاری روحانیان در شهرستان ها در جال اجرا است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که امروز در اکثر مدارس علمیه استان پایگاه بسیج طلاب فعال شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش بسیج طلاب بهره گیری از توان طلاب و روحانیان مجرب در این پایگاه ها است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا همچنین به فعالیت پایگاه های بسیج طلاب خواهران در مدارس علمیه خواهران استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران با پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان همکاری خوبی دارند.

وی با بیان این که تقویت بسیج تقویت انقلاب و روحانیت را به دنبال دارد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با همین نگاه و تفکر انقلاب را در برابر مستکبران عالم حفظ کردند.

حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود با تأکید بر ارائه صحیح آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه امروز گفت: عمق ارزش های دفاع مقدس باید برای نسل ها بازگو شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه نقش روحانیت آن طور که شایسته شأن این قشر تأثیر گذار بوده تاکنون برای جامعه تبیین نشده است، تأکید کرد: نسل جوان جامعه امروز باید بیشتر با نقش روحانیت در دفاع مقدس آشنا شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات