۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۴۰۹
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

یادمان شهدای بمباران در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از یادمان شهدای بمباران تبریز با حضور سرلشکر رحیم‌صفوی و بازدید چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران از مناطق زلزله‌زده ارسباران از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا نوین شهردار تبریز امروز در مراسم رونمایی از یادمان شهدای بمباران تبریز که با حضور سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم‌صفوی همراه بود، اظهار داشت: تبریز یکی از شهرهای مهم کشور در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که به دفعات مورد تهاجم و حمله هوایی عراق قرار گرفته و جمع کثیری از شهروندان و زنان و کودکان بی‌دفاع این شهر در بمباران‌های رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دوران دفاع مقدس 40 منطقه و نقطه شهری مورد بمباران هواپیماهای عراقی قرار گرفته و بالغ بر 300 تن از شهروندان تبریزی که عمدتا زنان و کودکان بی‌دفاع بوده‌اند در این حملات به شهادت رسیده‌اند.


شهردار تبریز در پایان هدف از این اقدام را یادآوری و پاسداشت یاد و خاطره شهدای بمباران در بین آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: در تمامی 40 نقطه شناسایی شده تبریز که در زمان جنگ مورد بمباران قرار گرفته‌اند یادمان شهدا نصب خواهد شد.


بازسازی مناطق زلزله زده در مسیر برنامه ریزی درستی پیش می رود


مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از روستاهای حسین آباد، هرزنق و سرخه گاو شهرستان هریس، گفت: بازسازی مناطق زلزله زده در مسیر برنامه ریزی درستی پیش می رود.


وی به شتاب و دقت در ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: ساخت و سازها نباید به گونه ای باشد که در زلزله های دیگر دچار آسیب شود. در بازسازی روستاها اصول مقاوم سازی رعایت می شود و این کار بسیار ارزشمندی است.


 رییس شورای اسلامی شهر تهران خواستار اتمام ساخت و ساز خانه‌های زلزله‌زدگان قبل از آغاز فصل سرما شد و گفت: خوشحالی مردم را می توان مشاهده کرد و با تحویل خانه ها می توان خوشحالی مردم را صد چندان کرد.


نخستین عکس موزه شهدای کشور در تبریز گشایش یافت


سرلشکر  یحیی رحیم‌صفوی مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا امروز در مراسم گشایش این مجموعه ارزشی و منحصر به فرد طی سخنانی، اقدام شهرداری تبریز در راه‌اندازی این موزه را ماندگار و بی‌نظیر در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و اقدام عملی در پاسداشت مقام شامخ شهدا ارزیابی کرد.


گفتنی است، همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت شهرداری تبریز، عکس موزه دائمی شهداء تبریز در فرهنگسرای الغدیر یافته است. در این موزه دائمی که در یکی از تالارهای نمایشگاهی فرهنگسرای الغدیر برپا شده، تصاویر و عکس‌های 4280 شهید والا مقام شهرستان تبریز در قالب تکنیک  «فتو موزائیک»  یکی از جدید‌ترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های روز عکاسی جهان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.


تنها راه مقابله با تحریم غرب اقتصاد مقاومتی است


حسین عبداللهی فر، رییس اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران در جمع کارکنان بسیجی دانشگاه آزاد بناب گفت: راه علاج تحریم ها مذاکره با آمریکا نیست بلکه باید به راهکار اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم.


وی با بیان این‌که نوع تحریم‌های ایران بانکی، پولی و نفتی بوده و تاکنون در هیچ جای دنیا مشابهی نداشته است، گفت: دشمنان با این تحریم ها در راستای تغییر رفتار مسؤولان کشور و دلسردی مردم از نظام اسلامی هستند.

 

وی ابراز کرد: با وجود این که استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک واقعیت پذیرفته اما سعی در تغییر محتوا و ماهیت آن دارد و در این راستا به صورت هوشمندانه و با مبانی حقوقی با ما برخورد می‌کند.


رییس اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران با بیان این که آمریکا بدون واردات نفت و فراورده های آن نمی تواند بیش از سه روز دوام بیاورد، گفت: اگر اجازه فروش نفت به ایران را ندهند تنگه هرمز را خواهیم بست و اجازه تردد هیچ نفتکشی از آن مسیر را نخواهیم داد./935/د101/س

ارسال نظرات