۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۶۰۳
در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح شد؛

تاکید آیت الله نظری بر تبعیت همگان از رهبری و مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این که مردم در زمان غیبت باید خود را موظف به تبعیت از مراجع تقلید بدانند، گفت: امروز همه در نظام اسلامی وظیفه دارند از رهنمودهای رهبری جامعه اسلامی، مراجع عظام تقلید و علما تبعیت کنند.
آيت الله نظري خادم الشريعه ديدار مديرعامل و جمعي از اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله نظري در ساري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مدیرعامل و جمعی از دست اندرکاران خبرگزاری رسا روز شنبه با آیت الله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران در ساری دیدار و گفت و گو کردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با اشاره به این که بهترین نعمت خداوند هدایت و مقدم ترین نعمت خدا نیز خلقت است، گفت: اگر خلقت نباشد چیزی نخواهد بود و از نظر کیفیت هدایت بالاترین نعمت خداوند است.

 

وی هدایت را وسیله وصول به هدف دانست و با بیان این که هر فعلی که با هدف باشد ارزش دارد، خاطرنشان کرد: در بشر هدف او تنها مادی نیست؛ چون مایه وجودش ترکیبی از ملک و ملکوت است.

 

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که در موجودات دیگر این مسائل پایه خلقت است، افزود: انسان چون بدن و روح دارد، روح او را از ملک بیرون و به عالم ملکوت برد و بنابراین هم حض او اعلاء و هم وظیفه او سنگین است.

 

بشر باید با بهره گیری از سه چراغ عقل، علم و دین راه توحید در پیش گیرد

وی با بیان این که بشریت باید با بهره گیری از سه چراغ عقل، علم و دین راه توحید را در پیش گیرد، بیان داشت: متأسفانه بشر امروز در امور زندگی خود به این مسائل توجه مناسب نمی کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که حکمت در دو قسم حکمت علمی و حکمت نظری است، گفت: حکمت نظری شامل الهیات، طبیعیات و ریاضیات و نیز حکمت عملی شامل تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدون است.

 

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که در تهذیب نفس باید همه بشر در مسیر خیر و دین مداری گام بردارند، خاطرنشان کرد: انسان ها باید در زندگی به دنبال خیر و نیکی پیش روند و از بدی و ظلم به شدت دوری ورزند.

 

وی با بیان این که سه اصل تهذیب نفس، تدبیر منزل سیاست مدون پایه اصلاحات عالم جهان است، تصریح کرد: اصل خلقت و هدف آفرینش عبادت، اصلاح، خیر و نیکی است که بشر باید به عبادت خداوند متعال بپردازند و به مخلوق نیز خدمت کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: اگر انسان در این مسیر گام بردارد مراحل نظم و تکامل را طی خواهد کرد و به تعالی دست خواهد یافت و اگر از این مسیر منحرف شد دچار یک نقصان عظیمی خواهد شد که عذاب بسیاری را برای او در پی خواهد داشت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که ایمان و عمل صالح دو مفهوم عالی و متعالی و مطلوب دنیای عقل و دین است، تصریح کرد: همه همت بشر باید این باشد که در جهت تحقق این دو اصل گام بردارد.

 

تلاش کنید عمل شما صالح، مصلح، مفید و خیر پرور باشد

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر و تشکر از تلاش های خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار حوزه و روحانیت، رسالت این رسانه حوزوی را در فضای اطلاع رسانی سنگین و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: دست اندرکاران این رسانه دینی باید تلاش کنند تا عمل آنها صالح، مصلح، مفید و خیرپرور باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در نظام اسلامی آحاد جامعه باید مطیع علما و روحانیت باشند، گفت: امروز همه وظیفه دارند از رهنمودهای رهبری جامعه اسلامی، مراجع عظام تقلید و علما تبعیت کنند.

 

وی با اشاره به این که نبوت، امامت و فقاهت سه مرحله هدایت است، تصریح کرد: نبوت با ختم پیغمبر به پایان رسید و امامت نیز متأسفانه مردم با شهادت ائمه اطهار(ع) موجب غیبت حضرت ولی عصر(عج) شدند و ایشان برای اصلاح عام و تام جهان روزی ظهور خواهند کرد.

 

همه باید در عصر غیبت از مراجع و ولی فقیه تبعیت کنند

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مردم در زمان غیبت باید خود را موظف به تبعیت از مراجع تقلید بدانند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که زمان غیبت امام زمان(عج) است مرحله فقاهت است و مردم باید از مقام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید تبعیت کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه مازندران در سطح کشور اشاره کرد و با بیان این که این منطقه هم از نظر ملیت و هم دیانت از جایگاه رفیعی در کشور برخوردار است، گفت: مازندران هم پیشینیه وجودی، حقوقی، سیاسی و اجتماعی دارد و افزون بر همه این ها مردم این استان اسلام را در خانه علی (ع) قبول کردند.

 

استاد سطح عالی حوزه به نقش مردم مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود همواره از نقش مردم این استان در پیروزی انقلاب سخن می گویند.

 

وی با بیان این که مازندرانی همواره در برنامه های دینی، فرهنگی و انقلاب پیشگام بوده و هستند، ادامه داد: دهه غدیر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که از سوی مردم این استان شکل گرفت و جهانی شد./950/پ201/ج

ارسال نظرات