۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۹۱۹
22 مهر؛

برگزاری اجلاس بین‌المللی دهه غدیر در تهران

خبرگزاری رسا ـ اجلاس بین المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرامی‌داشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر 22 مهر به همت ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران و جمعی از نهادهای فرهنگی تأثیرگذار در تهران برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمود نظري خادم الشريعه دهه غدير

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری اجلاس بین المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرامی‌داشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران(ساری) در تهران خبر داد.

 

وی با بیان این که این اجلاس بین المللی با حضور شخصیت های برجسته داخلی و خارجی 22 مهر ماه در دانشگاه امام صادق تهران برگزار خواهد شد، افزود: این اجلاس بین المللی با اظهار تفقد آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، بنیاد بیماری های نادر و مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی خاورمیانه تیام برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که اجلاس بین المللی یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علما، مقامات کشوری و لشکری، شخصیت های گران‌قدر خارجی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که مازندران به عنوان استانی که پیشینه تاریخی و سبق تشیع دارد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، تصریح کرد: دهه غدیر به عنوان یک حرکت عظیم، ولایی، علوی و آخرتی از سوی مردم مرکز مازندران به عنوان یک کد و شناسنامه در کشور نهادینه شده است.

 

دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه با روحیه علوی پس از نهضت عظیم انقلاب اسلامی به قیادت  امام راحل دهه غدیر را در مرکز مازندران پایه گذاری کردند، خاطرنشان کرد: این دهه با ابتکار ایشان و حمایت همه جانبه مردم ولایت مدار مازندران امروز جهانی شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری چندین اجلاس غدیر و همایش داخلی و خارجی در سال‌های اخیر گفت: برگزاری کنگره بین المللی انسجام اسلامی در سال 86 و همچنین همایش معنوی دهه غدیر که سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده از سوی ستاد دهه غدیر مازندران بوده است.

 

دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر با اشاره به حضور گسترده میهمانان خارجی در همایش های برگزار شده، ادامه داد: خوشبختانه دهه امامت و غدیر با حمایت های گسترده علما به ویژه آیت الله نظری خادم الشریعه و عنایت خاصه رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امسال شاهد موج بیداری اسلامی در جهان هستیم، تصریح کرد: اجلاس بین المللی دهه غدیر امسال نیز با عنوان گسترش جهانی دهه غدیر و استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی خواهد بود.

 

دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر با اشاره به این که طبق آیات و روایات جهان تشنه فرامین الهی است، گفت: این بیداری اسلامی تحول بی نظیری است که دنیا را متوجه خود می کند و زورگویان بی تدبیر و قدرتمندان بی توجه به مسائل فردی، خانوادگی و حکومتی دنیای امروز به ویژه استکبار و صهیونیسم به این نکته رسیدند که محوریت و سیطره عظمت و رأفت اسلام در جهان سایه افکنده و تشنه گان وادی انسانیت و وجدان و عواطف خود را به دریای فرهنگ خاندان رسالت و امامت نزدیک کرده تا از برکه زلال و گوارای غدیر سیراب شوند.

 

حجت الاسلام  نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز موج بیداری اسلامی همه دنیا فرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حرکت های اسلامی در سراسر جهان زمینه سقوط کامل نظام سلطه را فراهم کرده است.

 

دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که انگیزه ما این است که قبل از غدیر دهه غدیر را فرهنگ سازی کنیم، ادامه داد: همان طور که مردم مسلمان و ولایی ما قبل از عاشورا خود را برای این روز آماده می کنند باید تلاش شود تا جامعه اسلامی قبل از روز غدیر خود را برای این روز با عظمت آماده و مهیا کند.

 

وی با تأکید براین که غدیر باید عاشورایی شود، تصریح کرد: دنیای امروز بیش از پیش نیازمند بهره‌گیری از فرهنگ علوی است.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه گفت: ان شاء الله شاهد نماد غدیر در کشورهای اسلامی و بیداری جهانی باشیم و همه ما در پرتو و عنایت صاحب غدیر آنچه که اسرار است ظاهر شود و به نفع جامعه و بشریت تمام شود. اعم از سعادت، خیر، برکت، امنیت، عافیت و عمل به انجام وظیفه و شکرگذاری در مقابل منعم خلاصه انسان بتواند با تربیت صحیح و بی بدیل دین و قرآن و معلمان الهی که ذوات مقدسه معصومین(ع) هستند به تکامل برسد.

 

گفتنی است، ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران تحت اشراف «دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه» فعالیت نموده و همه ساله با کمک‏های مردمی و همکاری نهادهای فرهنگی، به گرامیداشت دهه امامت و غدیر (از 10 ذی الحجه عید قربان تا 20 ذی الحجه ایام عید سعید غدیر خم) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون می پردازد./950/پ201/س

ارسال نظرات