۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۰۳۱

حضور بیش از 9 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد اظهار داشت: تا به امروز 9 هزار و 762 نفر در طرح حفظ قرآن کریم در استان خراسان رضوی حضور یافته اند که تقریبا گروه‌های سنی هفت تا 10 سال و یازده تا هفده سال نزدیک به 20 درصد و 37 درصد و باقیمانده در مقطع بزرگسالان حضور پیدا کرده اند.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، در نشست خبری برنامه رادیویی گامی به سوی نور(آموزش غیر حضوری حفظ قرآن کریم) که صبح امروز در محل این سازمان در مشهد برگزار شد گفت: دستور کار تأسیس و ایجاد مراکز قرآنی در بقاع متبرکه و امام زادگان از سال 90 قرار گرفته و امسال نیز بنا به تبعیت از این سخن امام خامنه ای که در آغازین روز‌های ماه رمضان سال گذشته تبیین و ابلاغ نمودند «ما باید به سمت جامعه 10 تا 15 میلیون نفری حافظان قرآنی برسیم» سازمان اوقاف این سخن و دستور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: تا به امروز 9 هزار و 762 نفر در طرح حفظ قرآن کریم در استان خراسان رضوی حضور یافته اند که تقریبا گروه‌های سنی هفت تا 10 سال و یازده تا هفده سال نزدیک به 20 درصد و 37 درصد و باقیمانده در مقطع بزرگسالان حضور پیدا کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که ترکیب جمعیتی خواهران و برادران شرکت کننده در طرح حفظ قرآن کریم به ترتیب 40 و 60 در صد است و با اشاره به این که 91 استاد ارزشمند استانی در حال همکاری در این طرح با مجموعه اوقاف و امور خیریه هستند، ابراز داشت: جا دارد ما از این سرمایه‌ای که در استان خراسان رضوی از سال‌های دور ایجاد شده و نقش بی بدیل و بی نظیری داشته که رهبر معظم انقلاب سال های سال در این موضع نقش محوری را داشتند به بهترین نحو استفاده مطلوب را داشته باشیم  و خدا را شاکریم که آن چه در موضوع قرآن رقم خورده با همه احترامی که برای علما، مؤسسات و شخصیت های حقیقی و حقوقی قائل هستیم  اما نقش محوری در موضوع قرآن را حضرت آیت الله امام خامنه ای داشته اند.

وی به تشکیل 6 پایگاه قرآنی در امام زاده محمد معروف به گنبد خشتی، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد امام رضا(ع)، مسجد العلی، مسجد فقیه سبزواری و جامعة الحسین رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: در مجموع 28 امام زاده و 20 مسجد در سطح استان به عنوان پایگاه های قرآنی در حال فعالیت هستند.

وی با تأکید بر این که ما بیش از گذشته باید تعامل آحاد جامعه اسلامی را با قرآن برقرار کنیم و همه جامعه اسلامی را در سر سفره قرآن میزبان نماییم، اشاره کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که رسانه ملی دارد، تدابیر ارزشی و قرآنی در سنوات اخیر در موضوع قرآن درصداوسیمای خراسان رضوی رقم خورده بود و به نظر می رسید که شاید بشود خدمتی گسترده تر و وسیع تر را به جامعه قرآن و مردم ولایتمدار خراسان رضوی ارائه کرد. آنچه که امروز در صدای خراسان رضوی شاهد پخش آن هستیم ویژه برنامه رادیویی است که از صدای خراسان رضوی به صورت برنامه آموزش حفظ قرآن با حضور استادان برجسته و حافظان برجسته ارائه می شود و این فرصت حقیقتا ویژه، کم نظیر و بی نظیری در حوزه آموزش قرآن است که از جوار بارگاه حضرت رضا(ع) آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد ابراز امیدواری کرد: با کمک این برنامه می توانیم به همه خانواده ها، مفاهیم قرآنی و راه های حفظ قرآن را آموزش و انتقال دهیم و این تجربه در استان می تواند به یک تجربه ملی و جهانی تبدیل شود تا همه خانه ها جهان بشریت هر روز کلاس آموزش و حفظ قرآن شوند.

وی در ادامه با یادآوری این که علاقه مندان در همان ساعتی که برنامه رادیویی اجرا می شود می توانند به صورت تلفنی و پیامکی ارتباط خود را با این برنامه بر قرار کنند، بیان داشت: قطعا امکان پاسخگویی همه سؤال ها در این برنامه وجود ندارد و بخشی از سؤالات مردم به صورت تصادفی انتخاب می شود و باقیمانده در صورت نام نویسی داوطلبان پاسخ داده می شود.

وی با بیان این که برای استادان حفظ قرآن دستیارانی انتخاب  شده اند تا به نام‌نویسی شدگان در این طرح رسیدگی شود، افزود: میزان حفظ افراد نام نویسی شده به صورت هفته به هفته از طریق ارتباط تلفنی در سامانه حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه استان ثبت می شود و در پایان دوره به حافظان گواهینامه حفظ قرآن اعطا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان متذکر شد: علاقه‌مندان برای نام نویسی در این طرح باید عدد 30 را به شماره 100088114 پیامک کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات