۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۰۷۲
سرلشکر صفوی:

اقتصاد مقاومتی تحریم دشمنان را بی اثر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: انقلاب های رخ داده اخیر در کشورهای خاورمیانه، متأثر از پیام صادر شده انقلاب اسلامی ایران است و بدون تردید این روند باز هم تدوام خواهد یافت.
سيد يحيي رحيم صفوي،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، امروز در ششمین یادواره سرداران و 800 شهید بهشهر که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای عربی در سال های گذشته برای رسیدن به استقلال مورد نظر خود، به تفکر پان عربیسم روی آوردند اما به بن بست رسیده و از دست یابی به اهداف خود دور ماندند.


وی بیان داشت: مردم این کشورها پس از آن که پان عربیسم را تفکری شکست خورده یافتند، به تفکر امام خمینی ( ره) و انقلاب اسلامی ایران روی آوردند و توانستند خود را از بند رژیم هایی که در آن گرفتار بودند نجات دهند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: راه رسیدن به استقلال، همان گونه که مردم ایران به رهبری امام خمینی ( ره) تجربه کردند از مسیر قرآن و پیروی از دستورات پیامبر اکرم می گذرد و بدون تردید بیداری اسلامی در کشورهای دیگر منطقه ادامه خواهد یافت.


صفوی ادامه داد: با تدوام بیداری اسلامی کشورهای منطقه، فرموده امام که «راه قدس از کربلاست» در آینده ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

 

وی گفت: مکتب تبیین شده امام خمینی(ره) که همان مکتب مقاومت بود، پس از آن که توانست به تنهایی در مقابل کشورهای مستکبر و زیاده خواه جهان در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بایستد، الگوی بسیاری از کشورها و مکتب های جهان مانند مقاومت لبنان و حماس قرار گرفت.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: مردم ایران با تاسی از این مکتب آسمانی، هشت سال مقابل دشمنان متجاوز ایستاد اما کویت با وجود برخورداری از تسلیحات فراوان، نتوانست هفت ساعت مقابل نیروهای صدام ایستدگی کند و تسلیم شد.


رحیم صفوی به حضور نیروهای آمریکایی در عرق و افغانستان اشاره کرد و گفت: مردم مقاوم و مظلوم افغانستان از ایستادگی برابر متجاوزین نا امید نمی شوند و بدون تردید سرنوشت آمریکا در افغانستان، همان سرنوشت نیروهای شوروی در این کشور، فرار از افغانستان خواهد بود.

 

وی مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از برخی سوء مدیریت ها و همچنین تلاش شبانه روزی دشمنان دانست و گفت: کشورهای سطله طلب دنیا به چیزی جز رسیدن به منابع سرشار اقتصادی ما رضایت نمی دهند و مردم ایران با درک این موضوع، اجازه باز شدن پای این دشمان به کشور را نخواهند داد.

 
مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: تنها راه اصلی ایستادگی در برابر این مشکلات، نسخه اقتصاد مقاومتی تبیین شده رهبر معظم انقلاب است که در صورت اجرای آن، به سلامت از این مشکل بزرگ عبور خواهیم کرد.


رحیم صفوی با انتقاد از واردات بی رویه کالا در کشور گفت: اگر دلارهایی که صرف واردات کالاهایی مانند سیر از کشور چین می شود را به کشاورزان داخلی بدهیم، نه تنها نیازی به واردات این گونه کالاها نیست بلکه می توانیم با برنامه ریزی درست، در زمینه تولید برنج و گندم نیز به خود کفایی برسیم./950/پ202/ج

ارسال نظرات