۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۱۲۵۹
با حضور سرپرست سازمان اوقاف؛

کلنگ بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده ارسباران در استان آذربایجان‌شرقی با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان اهر به زمین زده شد.
مساجد در زلزله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، کلنگ آغاز بازسازی مساجد آسیب‌دیده و تخریب شده شهرهای اهر، هریس و ورزقان را به زمین زد.


وی با حضور در جمع اهالی روستای اورنگ از توابع شهرستان اهر اظهار داشت: 218 مسجد در زلزله منطقه ارسباران دچار آسیب شدند که 55 مسجد به صورت کامل و مابقی از 30 تا 70 درصد تخریب شده اند، اولویت با بازسازی مساجد روستاهایی خواهند بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان حضور داشته اند.


 حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که سازمان اوقاف رسیدگی به امور مساجد، امامزاده ها و بقاع متبرکه را از وظایف اصلی خود می داند، افزود: با تمهیدات انجام شده تلاش خواهیم کرد با شتاب بخشی در ساخت و ساز این مساجد بتوانیم تا ماه محرم برخی از مساجد را برای عزاداری امام حسین(ع) در مناطق روستایی آماده کنیم.


نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برای بازسازی مساجد آسیب دیده از زلزله اخیر خبر داد و گفت: 26 مسجد به واسطه بنیاد برکت و مخابرات، ده مسجد از سوی خیرین قم، 15 مسجد از سوی نمایندگان خبرگان رهبری، دو مسجد از سوی آیت الله مجتهدشبستری، دو مسجد شهرداری مراغه و یک مسجد نیز از سوی شهرداری منطقه 19 تهران بازسازی خواهد شد.


حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که 200 میلیارد ریال برای بازسازی مساجد مناطق ارسباران برآورد شده که خیرین 60 میلیارد ریال آن را قبول کرده اند و قرار است تا سال 92 به پایان برسد، گفت: قرار است تمامی مساجد از نیمه شعبان تا میلاد امام رضا(ع) سال آینده تحویل اهالی داده شود.

 

وی خواستار حضور و مشارکت خیرین مسجدساز و در نوسازی مساجد زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی شد و تصریح کرد: با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه یکصد واحد پیش ساخته در کمترین زمان ممکن در اختیار مناطق روستایی زلزله زده قرار می گیرد.


همچنین حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در مناطق زلزله‌زده ارسباران، خواستار تسریع در احداث خانه‌های مسکونی و مساجد شهرهای اهر، هریس و ورزقان شد و گفت: با وجود آغاز فصل سرما هنوز تعدادی از مردم در چادرهای موقت اسکان دارند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تحقق توصیه‎‌های مقام معظم رهبری در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان نظام در نخستین روزهای وقوع این حادثه تسکینی بر آلام و مایه امید بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات