۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۵۱۳

کتابخانه باز در مدرسه علمیه امام خمینی گرگان راه اندازی شد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان از راه اندازی کتابخانه باز برای استفاده عموم طلاب در این مدرسه علمیه خبر داد.
کتابخانه

حجت الاسلام مجتبی ارشاد، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به راه اندازی کتابخانه باز در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: همزمان با سال تحصیلی جدید و در راستای توسعه و تجهیز کتابخانه این مدرسه علمیه، شعبه ای را با نام کتابخانه باز راه اندازی کرده ایم که طلاب به راحتی می توانند از کتاب های موجود در آن فضا استفاده کرده و به مطالعه بپردازند.

 

وی با بیان این که حدود هزار جلد کتاب در این کتابخانه برای استفاده طلاب علاقه مند وجود دارد، خاطرنشان کرد: طلاب بدون محدودیت زمانی می توانند از این کتابخانه استفاده کرده و در همان فضا به مطالعه دروس درسی و غیردرسی بپردازند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) تقویت و توسعه کتابخانه های مدارس علمیه را ضروری دانست و گفت: طلاب حوزه باید جدیدترین کتب تألیفی در مباحث دینی و فرهنگی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با بهره گیری از این منابع در مسیر علم آموزشی و تبلیغ دین تأثیرگذار باشند.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که آموزش در حوزه های علمیه باید پژوهش همراه باشد، تصریح کرد: تقویت برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه نیازمند داشتن منابع مناسب از جمله کتابخانه های قوی است.

 

وی با اشاره به این که از همه ظرفیت ها باید برای تقویت کتابخانه های مدارس علمیه بهره گرفت، ادامه داد: باید با به روز کردن کتابخانه های حوزه های علمیه روند فعالیت های علمی پژوهشی در میان طلاب را تقویت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، توجه به مسأله پژوهش را نیاز اصلی جامعه امروز عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه پژوهش تنها موضوعی است که جای آن در جامعه امروز خالی است و امروزه کمتر به امر پژوهش در مدارس علمیه پرداخته می‌شود.

 

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه رویکرد اصلی فعالیت های خود را پژوهش محوری بدانند، گفت: پژوهش در حوزه ها باید به مسأله‌ای ضروری و غیر قابل تغییر تبدیل شود؛ چون توجه به پژوهش در مدارس علمیه سبب تقویت بنیه علمی طلاب می شود./950/ت302/س

ارسال نظرات