۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۵۱۷
آیت الله طبرسی:

امر به معروف برترین ویژگی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید امنیتی شود، گفت: باید تلاش شود تا ضمن اخلاقی کردن فضای موجود راه های نفوذ فرهنگ غلط غربی به داخل کشور بسته شود.
 آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بیست و دوم مهر در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ساری، توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 

وی عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه اطهار(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه اطهار‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

آیت الله طبرسی، یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران را تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این فریضه الهی در نظام اسلامی نشأت گرفته از بعثت، محرم و عاشورا است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که همان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امید باید در جامعه وجود داشته باشد، ادامه داد: ترویج یأس و ناامیدی در میان مردم کار بسیار ناشایستی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید امنیتی شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فضا را اخلاقی کنیم و باید راه های نفوذ فرهنگ غلط در جامعه بسته شود و اگر فرهنگ غلط وارد جامعه شد باید با ظرافت خاص و روش بسیار حساب شده و با مطالعه و کارشناسی قوی با آن مقابله صورت گیرد.

 

آیت الله طبرسی با استقبال از طرح تفکیک جنسیتی در مدارس استان تصریح کرد: اگر این طرح از همان ابتدای پیروزی انقلاب در کشور صورت می گرفت امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی نبودیم.

 

وی با تأکید براین که متولیان این عرصه نباید در برابر مشکلات و برخی سختی های کار ناامید شوند، بیان داشت: باید با همه توان از ظرفیت های موجود در جهت نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهره گرفت./950/پ202/س

 

ارسال نظرات