۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۱۹۸
معاون اول قوه قضاییه:

ولایت مداری در زندگی آیت الله اشرفی اصفهانی موج میز د

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه والای علمای مجاهد و خصوصیات بارز آنها اظهار داشت: ولایت مداری، دشمن شناسی و زمان شناسی آیت الله اشرفی اصفهانی برای ما درس است.
ولایت مداری در زندگی آیت الله اشرفی اصفهانی موج میز د

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه شامگاه چهارشنبه بیست و چهارم مهرماه، در مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی در مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) تهران، با اشاره به این که انسان مداران می گویند همه چیز بر مدار انسان است و او غایت هستی است اما الهیون می فرمایند انسان فناء فی الله می شود و این مسیر برای آن است که انسان در این عالم ربانی بشود، یعنی اخلاق، افکار و اعمال او جلوه رب بشود.

وی با بیان این که تمام وجود جلوه خدا است و انسان به جایی می رسد که جز خدا را نمی بیند، اظهار داشت: امام (ره) می فرمایند شهید نظر می کند به وجه الله؛ اگر انسان وجاهتش از وجه الله باشد، وجاهت الله می شود و حیات برای یک عالم ربانی، حیات جاودانه است مانند این که در حدیث داریم العلماء باقون ما بقی الدهر.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که در حدیث داریم مداد علما از خون شهدا افضل است، گفت: مداد علما شهید پرور است و یک عالم زمانی که مردم را به سوی مجاهدت فی سبیل الله سوق می دهد، وظیفه اش را انجام می دهد اما زمانی که خودش هم مجاهد شود، اینجا دیگر فقط به مردم نمی گوید بروید بلکه می گوید بیایید.

استاد درس خارج فقه و اصول اظهار داشت: دعای کمیل آیت الله اشرفی اصفهانی، دلدادگی به خدا از سوی ایشان، حضورش در جبهه ها و تا صبح اشک ریختن و تضرع و خشوع وی در برابر خدا ترک نمی شد و رزمندگان آیت الله اشرفی اصفهانی را به جبهه ها می بردند تا دعای او باعث پیروزی آنها بشود.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله اشرفی اصفهانی تمام وجودش عشق به ولایت بود و ولایت مداری در زندگی او موج می زد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که وجه مشترک وصیت نامه همه شهدا، تبعیت از ولایت است، تصریح کرد: ولایت مداری، دشمن شناسی و زمان شناسی آیت الله اشرفی اصفهانی برای ما درس است.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر این که امروز ما بیش از هر چیز نیاز به تکلیف مداری، وظیفه شناسی، ولایت مداری و دشمن شناسی داریم، ابراز داشت: مساله اصلی مقابله با دشمنان دین است و هرچه آنان بیشتر حلقه را تنگ کنند، ما مقاوم تر و مصمم تر می شویم.

استاد درس خارج فقه و اصول در ادامه افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا و اسراییل مهم ترین مانع اصلی خود را اسلام ناب محمدی دیدند و شروع به اختلاف افکنی، تشکیل القاعده و انداختن آنها به جان مسلمانان کردند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت ها بیدار شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که منافقین در ایران هفده هزار ترور انجام داده اند، ابراز داشت: منافقین در ابتدای انقلاب کفاش، بقال و هر کسی را فقط برای این که عکس امام(ره) را در مغازه اش داشت یا در صورتش محاسن بود، ترور می کردند و امروز منفورترین جریان نزد مردم، جریان آمریکایی صهیونیستی است./956/پ202/ج

ارسال نظرات