۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۳۲۲
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی جهادی رمز موفقیت کشور است

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «بررسی آخرین تحولات منطقه» با حضور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تبریز برگزار شد.
حقيقت پور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست بررسی آخرین تحولات قفقاز  و غرب آسیا شب گذشته با حضور علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مؤسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران برگزار شد.


منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این نشست با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه ایران به ویژه کشورهای اطراف استانهای آذری نشین، اظهار داشت: جریان های مختلفی علیه منافع ملی ایران کار می کنند که بایستی توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: بایستی به مسائل پیرامون حساس بود و رفتار دولت های مختلف را رصد کرد، تقویت بصیرت سیاسی در آحاد مردم به ویژه نخبگان نیز ضرورت دارد، امروز ایران اسلامی توانسته با دیپلماسی جهادی در عرصه بین الملل موفقیت های زیادی به دست آورد، بایستی با تدبیر به مقابله مشکلات اقتصادی رفته و آنها را حل کنیم.

حقیقت پور با اشاره به وضعیت قفقاز و کشور شیعه جمهوری آذربایجان، گفت: این مناطق از دیدگاه ایران اهمیت فوق العاده ای دارند و ما بایستی تحلیل درستی از شرایط آنها داشته باشیم که به این منظور در نشست های تخصصی مؤسسه حضور خواهم یافت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحرکات برخی محافل ترکیه و جمهوری آذربایجان، خواستار توجه همراه با بصیرت سیاسی در قبال این تحرکات شد و  گفت: دیپلماسی جهادی بود که سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله عراق را با شکست مواجه کرد.

وی افزود: دیپلماسی جهادی در حقیقت نشات گرفته از گفتمان عاشورایی و کربلایی است که در اقصی نقاط جهان اسلام با اقبال چشمگیری روبرو شده و امروز همین سیاست در منطقه به نفع جمهوری اسلامی جواب داده است. 

حقیقت پور، پیروز حقیقی در تحولات و بحران سوریه را دیپلماسی جهادی دانست و گفت: در این کشور اسلامی الگوی ایران برنده بوده که بسیج شیعیان و علویان با مدیریت خوب دولت سوریه در برابر پول و امکانات فراوان کشورهای ثالث و انگلیس پیروز شد.

وی وضعیت کنونی ایران اسلامی در دیپلماسی خارجی را مناسب توصیف کرد و افزود: تمام تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه به نفع ایران اسلامی در حال تغییر است که باید با هوشیاری در چنین وضعیتی گام برداشت. دیپلماسی جهادی باید در عرصه های داخلی کشور نیز تعمیم تا برخی از مشکلات موجود با استفاده از همین روحیه برطرف شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات