۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۴۲۰۰

کاهش چهار درصدی آمار حجاج / آمار رسمی حجاج جهان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ براساس آمار رسمی عربستان در سال جاری یک میلیون و 674 هزار و 192 نفر به سرزمین وحی سفر کرد‌ه‌اند که این آمار کاهش چهار درصدی اعزام زائران جهان نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
سرزمين وحي پيش از ذي الحجه
به گزارش خبرگزاری رسا، در گزارش رسمی صادره از خبرگزاری عربستان اعلام شده است که تعداد زائران وارد شده به عربستان برای ادای مناسک حج نسبت به سال گذشته، 61 هزار و 403 نفر یعنی چهاردرصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، تعداد کل زائرانی که از ابتدای موسم حج تا پایان روز چهارم ذی الحجه وارد عربستان شده اند، یک میلیون و 674 هزار و 192 نفر بوده است.
این تعداد به ترتیب از راه هوایی به تعداد یک میلیون و 547 هزار و 548 نفر، 108 هزار و 720 نفر از راه زمینی و 17 هزار و 924 نفر از راه دریایی وارد سرزمین وحی شده اند.
به این ترتیب، تعداد کل زائران وارد شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با کاهش چهار درصدی روبرو شده است.
آمار تعداد حجاج سال گذشته
اداره آمار و اطلاعات عربستان سال گذشته، تعداد حجاجی که برای ادای فریضه حج شرکت کرده بودند، دو میلیون و 927 هزار و 717 نفر اعلام کرده بود.
 یک میلیون و 828 هزار و 195 آنها از خارج عربستان و بقیه از داخل عربستان شرکت کرده بودند، اما آمارهای غیر رسمی تعداد حجاج شرکت کننده در موسم سال گذشته را بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر اعلام کرده بود.
لازم به ذکر است، به دلیل برخی اختلافات داخلی در سوریه، زائران این کشور در سال جاری از رفتن به سرزمین وحی جا ماندند، البته در این خصوص ادعاهای مختلفی مطرح شد که هنوز وضعیت زائران سروی مبهم است./917/د101/ن
ارسال نظرات