۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۲۵۲
آیت الله رضازاده با نقل داستانی؛

ای کاش آبرویم برای اسلام می‌ریخت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده با توصیه به تحصیل و تحمل رنج و مشقت در این راه، با نقل داستانی از علامه بحرالعلوم گفت: بعد از رحلت مرحوم بحرالعلوم، این عالم را در عالم خواب دیدند و از جایگاهش پرسیدند که ایشان گفت«وضعم خوب است؛ اما اگر اتفاقی در حیاتم می‌افتاد که آبرویم در راه اسلام می ریخت، مقام بالاتری داشتم.»
آيت الله علي رضازاده، از علماي حوزه علميه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، استاد خارج فقه و اصول خراسان، در پایان درس خارج اصول خود با نقل حدیثی از امام باقر(ع) که فرمود «پدرم امام سجاد(ع) در پایان عمر خود مرا به سینه چسباند و گفت در مسیر حق صبر کن اگر چه سخت است.»

آیت الله رضازاده با اشاره به سالروز وفات عالم بزرگ حضرت آیت الله محمد تقی خوانساری، داستانی از وی به نقل از مرحوم حضرت آیت الله بهجت بیان کرد که در زمان پهلوی جوانی با چهره مذهبی خدمت آیت الله خوانساری(ره) می رسد و از اهانت مردم به وی به جهت چهره مذهبی و محاسنی که دارد گلایه می کند. این عالم در جواب می گوید ای کاش من به جای تو بودم و این اهانت‌ها و آب‌دهانی که به سمت تو پرتاب می شود به من می شد. تو چون در راه حق و در این مسیر هستی مورد اهانت قرار گرفتی که باید صبر کنید.

وی افزود: این جوان بعد از آن، تحمل این اهانت‌ها برایش آسان شد؛ چون در مسیر حق صبوری کرد و استقامت خود را تداوم بخشید.

آیت الله رضازاده با نقل داستانی دیگر از علامه بحرالعلوم به نقل از حضرت آیت الله بهجت که بعد از رحلت مرحوم بحرالعلوم، وی را در عالم خواب دیدند و از جایگاهش پرسیده‌اند که ایشان گفت «وضعم خوب است؛ اما اگر اتفاقی در حیاتم می‌افتاد که آبرویم در راه اسلام می ریخت، مقام بالاتری داشتم.»

این استاد عالی حوزه ابراز داشت: تحصیل در این زمان اگر برای شما سخت است، صبر کنید به قصد دفاع از مذهب بسیار نیک است و سبب توفیقات دیگر و درجات معنوی می شود. با توجه به این هجمه‌ها و شبهات، هر کسی که توان تحصیل دارد باید صبر و استقامت کند و به وظیفه خود عمل کند./933/پ202/س

ارسال نظرات