۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۴۰۲
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ حسینی بهترین مسیر نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با محکومیت توهین به مقدسات و اعتقادات اصیل شیعی از سوی دشمنان گفت: فرهنگ حسینی بهترین راه و مسیر نجات بشریت از خودکامگی‌های عصر حاضر است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) اردبیل اظهار داشت: فرهنگ غنی عاشورا، عامل سعادت و تعالی جوامع بشری است.

 

وی با تاکید بر این‌که تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قدمی مؤثر در ترویج فرهنگ انسان‌ساز عاشورا است، خاطرنشان کرد: فرهنگ حسینی بهترین راه و مسیر نجات بشریت از خودکامگی‌های عصر حاضر است، عده‌ای همچنان سعی می‌کنند با وابستگی و مزدور بودن به ساحت امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت توهین و جسارت کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری اهانت به ساحت قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار را اوج ضلالت دشمنان اسلام و تشیع دانست و گفت: ما در روز عرفه از این فرصت استثنایی در همدردی با خاندان پاک نبوت استفاده کنیم و سوگواری حسین(ع) را رمز نجات خود می دانیم.

 

امام جمعه اردبیل افزود: یزیدیان زمان شرایطی در جهان فراهم کرده اند که تنها راه نجات بشریت، گرفتن انتقام خون شهدای کربلاست و تا زمانی که این موضوع عملی نشده بشریت روی آسایش نخواهد دید. امروز بشریت چشم به راه ظهور منجی عالم بشریت هستند تا با ظهور خود انتقام خون به ناحق ریخته شهیدان قیام کربلا را بگیرد.

 

وی تصریح کرد: همانگونه که نبی مکرم اسلام برای امام حسین(ع) اشک ریخته، ما نیز در تبعیت از این سنت نبوی با اشک و ناله عشق و ارادت خالصانه خودمان را به ساحت سیدالشهدا نشان می‌دهیم و به تمام دشمنان و بدخواهان اسلام و شیعیان اعلام می‌کنیم که هر چه داریم از حسین و علاقه پاک به اهل بیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که دشمنان اسلام از طریق کانال های ماهواره ای هجمه سنگینی علیه اعتقادات شیعه به ویژه امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا انجام می دهند، اظهار داشت: امروز مؤثرترین اقدام عملی در برابر این هجمه زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا با برپایی آیین های عزاداری است.

 

وی میزبانی از اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شهر دارالارشاد اردبیل را افتخاری برای مردم حسینی و ابوالفضلی این دیار دانست و با قدردانی از همت دست‌اندرکاران برگزاری در اهدای پرچم ارزشمند حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به اردبیلی‌ها گفت: این تحفه گرانقدر را پاس می‌داریم و معتقدیم حضور این نشان و نماد ارزشمند می‌تواند خیر و برکتی بی‌پایان برای این منطقه داشته باشد.

 

گفتنی است، دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی طی روزهای 17 و 18 آبان ماه با حضور 800 نفر از پیرغلامان داخل و خارج از کشور در دارالارشاد اردبیل برگزار خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات