۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۷۴۴
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(7)

سبک زندگی اسلامی، نقطه عزیمت به سمت جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام با طرح مساله سبک زندگی اسلامی، نقطه عزیمت ملت‌ به سمت جهاد اقتصادی را ترسیم کردند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود رضا جمشيدي

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: رهبری با هوشمندی تمام با طرح مساله سبک زندگی اسلامی، نقطه عزیمت ملت‌ به سمت جهاد اقتصادی را ترسیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی در حقیقت آغاز حرکت به سمت استقلال و تمدن‌سازی اسلامی است، در حقیقت این بحث نقطه عزیمت جامعه اسلامی به سمت اقتصاد مقاومتی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی، عقیدتی و اقتصادی دشمنان محسوب می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تحریم‌های اقتصادی و تبلیغ سبک زندگی غربی به دنبال تحمیل القائات غلط از مفهوم زندگی هستند، باید ویژگی های سبک زندگی اسلامی و مورد تائید اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سطوح مختلف فردی و اجتماعی تبیین شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر این‌که سبک زندگی اسلامی با مصرف‌گرایی و مدگرایی منافات دارد، افزود: جامعه‌ای که وابسته نباشد و به ارزش های دینی خود پایبند باشد، الگوی مصرفی مبتنی بر ارزش‌های الهی را پیش می گیرد و هرگز دنبال کالاهای مارک‌دار خارجی نخواهد بود.

وی ایثار، همرنگی، وفاداری، قناعت، صرفه‌جویی و اخلاق فردی و اجتماعی را بخشی از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران از 10 سال پیش مرکز مطالعات زنان و خانواده را فعال کرده که تمامی فعالیت های این مرکز در راستای ترویج اصول و مبانی سبک زندگی اسلامی در خانواده طلاب است.

حجت الاسلام جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 367 مدرسه علمیه در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 330 مدرسه در سطح دو و بقیه در سطوح عالی حوزوی مشغول فعالیت هستند و هم اکنون 50 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران تحصیل می کنند که این تعداد با احتساب طلاب غیرایرانی به 60 هزار طلبه می رسد./935/ت302/ن

ارسال نظرات