۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۲۴۶
همزمان با عید غدیر صورت می‌گیرد؛

کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید بزرگ غدیر خم آیین کتابت قرآن کریم با حضور بیش از 60 خوشنویس خوزستانی به خط نستعلیق در اهواز برگزار می‌شود.
کتابت قرآن کريم

سید شهریار موسوی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان مناطق نفت‌خیز جنوب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فضایل و کرامات حضرت علی(ع) اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده به مناسبت عید بزرگ امت اسلامی غدیرخم کتابت قرآن کریم با پیام «ولایت و ولایت مداری، حافظ وحی الهی» در استان خوزستان صورت می‌گیرد.

موسوی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: کتابت قرآن کریم از صبح روز غدیر رأس ساعت 8 صبح آغاز می شود که طی آن هر خوشنویس در 10 صفحه قرآن خوشنویسی خواهد کرد.

وی با اشاره برنامه های این حوزه پس از اتمام کار کتابت قرآن کریم اذعان داشت: پس از پایان کتابت قرآن کریم از سوی خوشنویسان خوزستانی این کتاب گران سنگ چاپ می شود و در مراسمی ویژه به مقام معظم رهبری هدیه داده خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: این کلام الله مجید به وسیله قلم نی و مرکب مخصوص کتابت خوشنویسی توسط 60 خوشنویس خوزستانی که 15 نفر از آنان بانوان هستند در روز عید غدیر خم کتابت خواهد شد.

موسوی با بیان هدف این حوزه جهت کتابت قرآن کریم ابراز داشت: کلام الله مجید بزرگ ترین کتاب آسمانی است که از دوران پیامبر تاکنون تحریف و دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است که نشان از جاودانگی و بزرگی این کتاب آسمانی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این که مسأله غدیرخم در دین مبین اسلام جایگاه بزرگی دارد خاطرنشان کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) سبب اکمال دین مبین اسلام و اتمام نعمت های خداوند متعال بر بندگان شد و قطعا نعمت ولایت بزرگ ترین نعمت خداوند برای بندگان است.

موسوی با اشاره به برنامه های این حوزه جهت تکریم عید بزرگ غدیرخم تصریح کرد: برپایی نمایشگاه با محتوای غدیرشامل آیات، روایات و احادیث مرتبط با ولایت امیرالمؤمنین(ع) از دیگر برنامه های این حوزه در روز غدیرخم است.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضرت علی(ع) که ایشان به عنوان نخستین کاتب قرآن کریم در صدر اسلام هستند این فعالیت را از شیعیان خودشان بپذیرند و از خداوند خواستاریم که بتوانیم در راه ولایت و امامت پیش از گذشته خدمت کنیم./9461/پ202/س

ارسال نظرات