۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۷۲۳
منتشر شد؛

کتاب جرعه‌ای از نور ویژه المپیاد قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ کتاب جرعه‌ای از نور ویژه مسابقات موضوعی مفهومی هجدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث المصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) منتشر شد.
هجدهمين المپياد قرآن و حديث المصطفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمیته علمی هجدهمین المپیاد بین­المللی قرآن و حدیث در سال تحصیلی 92-91 که از سوی رییس جامعه المصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به نام «قرآن و پیامبر اعظم» نامگذاری شده، با هدف ارتقای سطح معارفی تمامی رشته­های این دوره، اقدام به تهیه و انتشار کتاب جرعه­ای از نور کرده است.

 
این مجموعه در تلاش است تا با ارائه آیات منتخب با مضامین تربیتی مشتمل بر ترجمه، پیام و نکات و لغات بر مبنای شعار هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث «قرآن، کتاب تربیت» از سوی کمیته علمی و داوران المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، تعیین و گردآوری شده تا زمینه‌ساز رشد و ارتقای کیفی تلاوت‌ها در مسابقات ترتیل و تحقیق قرآن کریم را فراهم کند.
 
هر قطعه انتخابی از آیات در این کتاب با ترجمه حضرت آیت­الله مکارم شیرازی آمده است. پیام آیات از تفسیر نور تألیف ارزشمند حجت­الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و نیز نکات و لغات و مطالب درباره وقف، وصل و ابتدا از مصحف محشی تألیف جمعی از اساتید برجسته علوم و فنون قرائات برگزیده شده است.
 
قطعات تعیین شده این کتاب مطابق آئین­نامه آزمون‌های بخش شفاهی است و همه شرکت­کنندگان در مرحله مقدماتی رشته­های قرائت به روش ترتیل و تحقیق هنگام حضور در مسابقات، باید افزون بر اجرای تلاوت یکی از قطعات تعیین شده برای هر قاری از سوی هیأت داوران، پاسخگوی سوالاتی از بخش مفاهیم قرآن کریم به میزان 10 امتیاز باشند.
 
راه­یافتگان به مرحله نهایی مسابقات در رشته­های تحقیق و ترتیل، یکی از قطعات تعیین شده در فصل سوم و پنجم کتاب را تلاوت خواهند کرد و شرکت‌کنندگان رشته حفظ قرآن کریم نیز در مرحله مقدماتی مسابقات، باید پاسخگوی سوالاتی از بخش مفاهیم قرآن کریم به میزان 10 امتیاز باشند که منبع آن بخش پیام­های آیات انتخابی برای مرحله مقدماتی به روش ترتیل همین کتاب است.
 
در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «هنر آسمانی تلاوت قرآن کریم آن‌گاه تحقق می‌یابد که قاری با احاطه بر معانی و تفاسیر آیات کریمه، فضای روحانی کلام نورانی وحی را بر جان مشتاقان و دلدادگان آن بنشاند و مسیر او را در سلوک الی الله و طی طریق ایمان و عمل صالح بر مبنای آموزه‌های الهی وحی هموارتر سازد».
 
کتاب جرعه‌ای از نور ویژه مسابقات موضوعی مرحله مقدماتی قرائت به روش ترتیل هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در قطع رقعی، 90 صفحه از سوی دبیرخانه ستاد برگزاری هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث منتشر شده است.
 
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب جرعه‌ای از نور را از اینجا دریافت کنند. /920/ن602/ق
ارسال نظرات