۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۸۰۳

تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب درباره عزاداری حضرت سیدالشهدا

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل کارگاه آموزشی «تبیین منویات مقام معظم رهبری درباره عزاداری و شیوه های برگزاری آیین های حسینی و آسیب شناسی عزاداری ها» برگزار می شود.
رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با برگزاری دهمین اجلاس دو روزه بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل که با حضور 800 پیرغلام و میهمان داخلی و خارجی همراه است، کارگاه آموزشی «تبیین منویات مقام معظم رهبری در باره عزادراری و شیوه های برگزاری آیین های حسینی و آسیب شناسی عزاداری ها» برگزار خواهد شد.

 

ابراهیم طاهری، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: ثبت معنوی آئین سنتی و مذهبی طشت‌گذاری اردبیل، رونمایی و ابطال تمبر یادبود، تولید مستندهای رادیویی و تلویزیونی، رونمایی از آثار تولیدی نغمات آیینی، برپایی نمایشگاه عکس و انتشار کتاب نفیس اجلاس از برنامه‌های پیش‌بینی شده اجلاس است.

 

وی با اشاره به حضور 10 مستند‌ساز برجسته کشور در اجلاس خاطرنشان کرد: قرار است کتاب 10 دوره برگزاری این اجلاس بعد از اجلاس اردبیل به چاپ رسیده و به عنوان یک مجموعه نفیس در اختیار عموم قرار گیرد، ضمن این‌که نمایشگاه عکس پیر‌غلامان حسینی با عنوان عاشورا و بیداری اسلامی افتتاح شده است.

 

بنا بر این گزارش، قرار است در روز پایانی این احلاس از 15 پیرغلام حسینی ایرانی و 15 پیرغلام حسینی خارج از کشور، یک پژوهشگر، یک هنرمند و پنج نفر برگزیده استانی و شاخص عاشورایی تجلیل شود.

 

همچنین تجلیل از 10 مستندساز برگزیده کشور که آثار فاخری در زمینه فرهنگ و آیین‌های محرم و عاشورا تولید کرده ‌اند و رونمایی از 110 اثر مستند عاشورایی از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود./935/د101/ب

ارسال نظرات