۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۸۷۶

تأکید امام جمعه شهرکرد بر ارتقای ظرفیت های اقتصادی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر کرد با تأکید بر این که باید ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری ارتقا یابد اظهار داشت: دگرگونی چهره واقعی شهرها و روستاها یکی از تحولات اساسی و بنیادین است که باید در استان صورت پذیرد.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مسؤولان و مدیران بخش سامان این استان، با تأکید بر این که باید ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری افزایش یابد، اظهار داشت: دگرگونی چهره واقعی شهرها و روستاها یکی از تحولات اساسی و بنیادین است که باید در استان صورت پذیرد.

امام جمعه شهرکرد برنامه ریزی صحیح و مطالبات مردم را در دگرگونی شهرها و روستاها مهم ارزیابی کرد و گفت: تاریخ همواره نشان داده که مطالبات مردم در بسیاری از فعالیت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بوده است و باید تغییر و تحولات شهری براساس خواسته مردم انجام شود.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خواستار ارتقای بخش سامان به شهرستان شد و گفت: با توجه به درخواست مردم و نقش بخش های سامان و بن در مسائل گردشگری و اقتصادی امیدواریم که این بخش ها با همت مسؤولان هر چه زودتر به شهرستان تبدیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به تشریح فرهنگ و ادبیات دیرینه مردم سامان پرداخت و ابراز داشت: اهالی بخش سامان مردمانی اهل فرهنگ و ادب هستند که مسؤولان باید در راستای رشد، آبادانی و خدمتگزاری به این مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناطق توریستی و گردشگری بخش سامان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود مناطق زیبای توریستی و گردشگری در بخش سامان، مسؤولان باید در جذب سرمایه گذار و گردشگر این منطقه تلاش کنند؛ چراکه این بخش از ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذار و گردشگر برخوردار است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که بخش سامان در تولیدات زراعی، باغی و کشاورزی از بستر مناسبی برخوردار است، بیان داشت: باید همه موقعیت ها و زمینه های اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی جهت شکوفایی این بخش در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

در بخش دیگری از این دیدار اصغر مظفری، بخشدار سامان با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ابراز داشت: رییس جمهور در جریان چهارمین سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری در سال گدشته قول مساعد در جهت ارتقا بخش های سامان و بن به شهرستان داد.

مظفری با بیان این که 10 درصد تولیدات بادام کشور و 18 درصد تولید هلو کشور در بخش سامان تولید می شود، افزود: تبدیل شدن به شهرستان موقعیت کشاورزی و اقتصادی این مناطق را بهبود می بخشد./9461/پ202/ج

ارسال نظرات