۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۰۹۶

اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) حسینی با حضور رییس سازمان صدا و سیما در اردبیل برگزار شد.
تجليل از پيرغلامان اهل بيت در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما شب گذشته در اختتامیه دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل با تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: فتنه از صدر اسلام تاکنون بوده و وجود خواهد داشت، اما مسأله مهم آن است که بتوان حق را از باطل شناخت و به بیراهه نرفت.


وی با تأکید بر این‌که چهره حقیقی و عیار هر شخص در دوران فتنه مشخص می شود، خاطرنشان کرد: در دوران فتنه آن عده که تا پیش از آن، چهره موجه اسلام بودند، به یکباره به منحرفان و مخالفان و به عبارتی خود فتنه گران تبدیل می شوند، همانگونه که شمر ملعون در جنگ صفین در رکاب حضرت علی(ع) جنگیده بود و از جانبازان آن جنگ محسوب می شد، اما سر مبارک آن حضرت را جدا کرد.


ضرغامی با بیان این‌که شناخت دوست و دشمن به هنگام فتنه تنها با تبعیت از رهنمودهای ولایت محقق می شود، گفت: البته باید دانست که آن بزرگانی که هنگام فتنه سکوت می کنند، تا اوضاع را ارزیابی کنند، در حقیقت زمان را به ضرر خود از دست می دهند، چراکه حمایت از رهبری باید در زمان و موقع مناسب انجام شود.


رییس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود اهل بیت (ع) را هادیان بشریت و جامعه دانست و اظهار داشت: در روزگاری که استکبار جهانی با صدها کانال، شبکه ماهواره ای و سایت های اینترنتی سعی در انحراف بشریت به نفع مطامع ناحق خود هستند، حق جویان برای گمراه نشدن و پرهیز از کج‌روی باید به فرهنگ عاشورا تمسک جویند.


ضرغامی با تأکید بر این‌که چراغ پرفروغ عاشورا و کربلا هیچگاه خاموش نخواهد شد، گفت: وجدان‌های بیدار بشریت در دنیا اکنون به عظمت و حقانیت امام حسین(ع) و در ادامه آن انقلاب اسلامی ایران پی برده‌اند، چنان‌که امروز شاهد بیداری اسلامی با الهام از فرهنگ حسینی در غرب و شرق هستیم.


وی در پایان با تقدیر از میزبانی مردم اردبیل از دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) حسینی اظهار داشت: مردم اردبیل عاشق و دوستدار اهل بیت (ع) هستند و در آستانه محرم سیاهپوش شده و در عشق ولایت و امامت عزاداری می کنند، مردم اردبیل افتخار می کنند که بسیاری از آثار هنری مربوط به اهل بیت(ع) مانند اذان جادوانه مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی از این استان بوده است.


گفتنی است، اختتامیه دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) حسینی که با حضور 800 پیرغلام و میهمان داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد، از 15 پیرغلام ایرانی و 15 پیرغلام خارجی، یک پژوهشگر شاخص عاشورایی، یک هنرمند شاخص عاشورایی و پنج نفر برگزیده استانی نیز تجلیل شد.


همچنین از 10 مستند ساز برگزیده تجلیل و 110 اثر مستند در قالب لوح فشرده رونمایی شد.

 

یازدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات