۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۶۶۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

مرجعیت و حوزه‌های علمیه پرچمدار احیای ارزش‌های دینی هستند

خبرگزاری رسا - مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: مرجعیت و حوزه های علمیه موثرترین بسترهای احیای ارزش‌ها و پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر هستند.
حجت الاسلام اسکندري، مدير کل تبليغات اسلامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری، امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر اصناف که در سالن همایش اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با تاکید بر توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی کشور گفت: در طول تاریخ تشیع، مرجعیت، روحانیت و حوزه های علمیه برای احیای ارزش‌های اخلاقی و دینی در سطوح جامعه تلاش کرده اند.

وی افزود: حوزه های علمیه با تکیه بر معارف اهل بیت(ع) و مکتب انسان ساز تشیع، زحمات زیادی را در زمینه توسعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر داشته اند.

مدیرکل تبلیغات  اسلامی قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این‌ زمینه تاکید داشته اند که امر به معروف و نهی از منکر باید در همه ابعاد زندگی احیا شود و نباید جامعه در برابر وجود منکرات بی تفاوت باشد.

وی توجه ویژه به حجاب و عفاف را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: با توجه به فرارسیدن ایام محرم و ضرورت توسعه فرهنگ عاشورائی، حجاب و عفاف مولفه‌ای مهم است که باید مورد توجه روحانیون، مبلغان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: در راستای تبلیغات سوء دشمن در زمینه از میان رفتن ارزش‌های اخلاقی و دینی، نباید سکوت کنیم بلکه با روشنگری و امر به معروف و نهی از منکر مانع از نابودی ارزش‌های اسلامی شویم.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت و حکومت رضا شاه پهلوی با وجود خفقان‌های زیاد، مراجع، علماء و جامعه روحانیت هرگز سکوت نکردند و اگر آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق یافت تنها به واسطه تلاش آنان در سنگرهای سیاسی و اجتماعی بود./926/پ202/ی

ارسال نظرات