۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۰۴۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

جامعه مدرسین عَلم اتحاد در حوزه را بلند کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خدمات جامعه مدرسین به اسلام و انقلاب را ستودنی خواند و تاکید کرد: جامعه مدرسین باید یک به یک نهاد بین المللی حوزوی تبدیل شود.
جلسه جامعه مدرسين در بيت آيت الله صافي گلپايگاني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جلسه اعضای جامعه مدرسین، نقش این تشکل حوزه را برجسته توصیف کرده و با تاکید بر این که مسؤولیت این تشکل در عرصه های داخلی و خارجی بسیار سنگین است، گفت: این تشکلی که الحمدلله فراهم شده، بسیار محترم است و البته هر چه بیشتر در انجام وظایف‌شان موفق باشند اسباب عزت اسلام و روسفیدی آنها در درگاه آقا امام زمان(عج) می‌شود.
این مرجع تقلید جهان تشیع تاکید کرد: این موضوع ‌مطلب بزرگی است و باید هم این گونه باشد، در مقابل در جاهایی که باید مثلا اگر حرفی بزنند خدای ناکرده سکوت کنند اینها البته موجب مسئولیت است؛ اما به هر حال امیدوارم ان شاءالله توفیقات این اجتماع و جامعه مدرسین همان طوری که بوده است ادامه داشته باشد و خداوند بر توفیقاتشان بیفزاید.
وی با تاکید بر این که جامعه مدرسین باید جنبه‌ی بین‌المللی داشته باشد یعنی یک مرکزی باشد که همه‌ی ملل شیعه در هر کجا هستند جامعه مدرسین را به مرکزیت بشناسند و خیال نکنند که اینجا فقط همین جامعه‌ی مدرسین ایران است، بلکه جامعه‌ی مدرسین همه جا است، اظهار داشت: حوزه‌ی نجف مال عراق نیست حوزه نجف مال همه جاست و مرکز همه جا هست، همه جا به اینجا مراجعه می‌کنند؛ اگر ما بتوانیم جامعه مدرسین را به این هویت معرفی کنیم، بسیار خوب خواهد بود چراکه ما همه جا باید باشیم و به گونه ای نباشد فقط در ایران باشیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر این که جامعه‌ی مدرسین باید جامعه بین‌المللی شیعه باشد، گفت: اینجا(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) مرکز علم و مرکز علم شیعه است و در بین جوامع علمی برایش اعتبار علمی قائلند و باید اعتبار علمی برای جامعه مدرسین بین‌المللی بشود.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خدمات جامعه مدرسین به اسلام و انقلاب را ستودنی توصیف و تاکید کرد: امیدوارم با این خلوص نیتی که شما دارید، بیش از گذشته توسعه پیدا کنید.
وی اضافه کرد: البته اینجا هر کسی می‌آید غیر از اینکه به دنبال رضای امام زمان(عج) باشد و حیثیات روحانیت هم روز به روز در حال افزایش باشد نیتی ندارد؛ همچنین ما در سابق علمای مبسوط الید که اینها در محبوبیت بودند و در دل مردم نفوذ داشتند، آمر به معروف و ناهی از منکر بودند.
هویت اصلی روحانیت، هویت علم، حفظ دین و دخالت در امور مسلمین
وی با تاکید بر این که هویت اصلی ما، هویت علمی و بعد هم هویت دخالت در امور و اشراف و نظارت بر امور به منظور رعایت حدود الهی است، ابراز داشت: ما باید بزرگان و علمای سلف را برای مردم و جامعه معرفی کنیم و جامعه مدرسین می تواند در این عرصه نیز ایفای نقش کند.
این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را رسالت دیگر روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: باید این بازدهی‌ها و این محصولاتی که از قدیم بوده است را انشاءالله ادامه بدهند.
وی با بیان این که جامعه‌ی مدرسین باید انشاءالله عَلَم اتحاد و حرکت را در حوزه بلند کند، گفت: مسئله‌، مسئله‌ی علم است و مسئله‌ی عالم‌پروری و آن هم علمای شجاع، علمایی که حرفشان را بزنند کوتاه نیایند، نترسند.
این مرجع تقلید با بیان این که همه ‌باید در حوزه با همه باشیم، خاطرنشان کرد: همه‌ی جامعه مدرسین، متحد و در مسائل متحد الکلمه باشیم، الحمدلله یک چنین تشکلی فراهم شده که این هم از نعمت‌های خداست و باید قدر آن را دانست.
این مرجع تقلید ادامه داد: ما الان باید بدانیم که در کجا یک مسأله و مطلب دینی است که باید حل شود، هر جا قضیه‌ای واقع می‌شود باید اطلاع داشته باشیم، اگر بتوانیم در حد لازم نسبت به آنجا عکس‌العمل نشان، اظهار وجود و انجام وظیفه دینی کنیم.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان تاکید کرد: این مطالب باید همه تحت نظر جامعه مدرسین باشد، امیدواریم این مقاصدی که شما دارید روز به روز توسعه پیدا کند و اسباب عزت اسلام و رضایت آقا امام زمان(عج) فراهم شود./924/د102/ج
ارسال نظرات