۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۴۷۰۶۹
حجت الاسلام بهروزی لک:

هدف غرب از بین بردن آرمان و تفکر شیعی است

خبرگزری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه امام باقر(ع) گفت: غرب تمام تمرکز خود را بر روی شیعه داشته و دارد و تمام برنامه هایش را برای از بین بردن آرمان و تفکر شیعی به کار می بندد.
رييس پژوهشکده مهدويت و آينده روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده روشن، روز گذشته در کارگاه آموزشی شیعه شناسی که در حوزه علمیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سفر به شهر لایپ زیک، آلمانی ها از ما می خواستند که در این شهر مؤسسه شیعه شناسی راه اندازی کنیم و علتش این بود که آلمانی ها شیعیان را بهتر بشناسند، حال این شناخت ممکن بود به خاطر این بود که بتوانند مقابل شیعه را بگیرند و از نفوذ شیعه جلوگیری کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام باقر(ع) با اشاره به شاخه‌های مختلف رشته شیعه شناسی گفت: کلام، تاریخ تشیع، جامعه شناسی شیعه از لحاظ روحیات و جغرافیای سیاسی شیعه، نقش شیعه و تاثیر متقابل، موقعیت پراکندگی جغرافیایی و سیاسی از جمله مباحث طرح شده در عرصه شیعه‌شناسی است که بایستی مورد مطالعه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بهروزی لک ادامه داد: شاه اردن بعد از پیروزی شیعیان لبنان بر رژیم صهیونیستی برای ترساندن اهل سنت از شیعه با عنوان هلال شیعی و یا هلال خضیب یاد می کرد، از سوی دیگر اعراب همواره در جنگ با رژیم صهیونستی شکست خورده بودند، اما این جوانان لبنانی بودند که با پیروی از مکتب اهل بیت این خوف اعراب را از بین بردند و رژیم صهیونستی را شکست دادند.

 

وی ادامه داد: جرقه های این جنبش را امام موسی صدر با نام [افواج المقاومت لبنانی] به وجود آورد که بعدها اختلافی میان این حزب با دیگر قومیت های لبنان به وجود آمد که سپس مقاومت حزب الله لبنان شکل گرفت که از امروز از سیدحسن نصرالله به عنوان بطل العرب یاد می شود چراکه توانست اتحاد را در لبنان به وجود بیاورد و محبوبیت خاصی میان شیعه و سنی به دست آورد.

 

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده روشن افزود: با این‌که علمای وهابی عربستان سیدحسن نصرالله را تکفیر کرده بودند و لعن وی را واجب و دعا را برایش ممنوع می دانند، اما عملا می بینیم که مردم عربستان وی را به عنوان شخصی فداکار می شناسند و این تأثیر شیعه در خاورمیانه است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان این تاثیرات را در جامعه به وجود آوردند، عده‌ای در مورد سیدجمال الدین اسدآبادی حرف هایی زدند و وی را محکوم کردند که علیه شیعه کار کند، ولی آیت الله شهید مرتضی مطهری درباره وی می فرماید؛ تاکتیک سید جمال الدین اسدآبادی فرق می کرد برای این که مردم را بیدار کند، دنبال علما می رفت و در سنی ها دنبال توده روشنفکر مردم، برای این که علمای اهل سنت وابسته به حکومت ها بودند.

 

وی با بیان این‌که غرب با ایدئولوژی و آرمان تشیع مخالف است، ادامه داد: در دنیای کنونی شیعه جایگاه و پایگاه خاصی پیدا کرده به این علت است که غرب تمام تمرکز خود را بر روی شیعه داشته و دارد و تمام برنامه هایش را برای از بین بردن آرمان و تفکر شیعی به کار می بندد.

 

بنا بر این گزارش، مباحث تخصصی شیعه شناسی و مهدویت، شناخت فرصت ها و چالش های شیعه در جهان اسلام، تاریخ تشیع، انحرافات و آسیب های شیعه در طول تاریخ تا به امروز و همچنین اهمیت تبلیغ با بهره مندی از ابزارهای نوین از جمله طرح شده در این دوره آموزشی بوده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات